Sveti Otac je u nedjelju, nakon tradicionalne molitve Angelusa, u Vatikanu otkrio skulpturu „Angels Unaware“ (Neznani anđeli), rad kanadskog kipara Timothyja Schmalza.

Skulptura predstavlja skupinu migranata, njih ukupno 140, iz različitih kultura i različitih povijesnih razdoblja, a nadahnuta je riječima iz Poslanice Hebrejima: „Gostoljublja ne zaboravljajte: njime neki, i ne znajući, ugostiše anđele!“ (13, 2).

Tim povodom katolički portal Crux napravio je razgovor s njenim autorom, Timothyjem Schmalzom, koji je naklonost šire javnosti stekao djelom “Isus beskućnik“. Prenosimo najzanimljivije dijelove intervjua.

Upitan kako je dobio nadahnuće za skulpturu, Schmalz je naveo da je ono došlo iz dva izvora.

“Vatikanski Odjel za migrante i izbjeglice zatražio je od mene da smislim koncept koji se posebno dotiče migranata”, istaknuo je autor, dodajući kako se zahtjev spojio sa spomenutom rečenicom iz Poslanice Hebrejima koja je poslužila kao inspiracija.

“Dok radim uvijek slušam Bibliju. Već godinama tako činim i to je dio mog nadahnuća”, rekao je Schmalz, dodajući kako se radi o “nevjerojatnom spoju vrlo važne teme današnjice” i biblijskog napisa.

Djelo, napravljeno od bronce, prikazuje 140 osoba iz različitih povijesnih epoha i kultura.

“Saznao sam da je broj kipova koji se nalazi na kolonadama sv. Petra točno 140. Znajući da će ovo biti prva brončana skulptura koja će se postaviti na trg htio sam stvoriti simetriju između starog i novog te između ideje svetaca i dragocjene svetosti svih ljudskih života.”

“Osobe koje su dio skulpture (…) prikazuju paletu ljudi iz svih povijesnih razdoblja. Od antičkih migranata do migranta iz reda autohtonih naroda te današnjih stanovnika Afrike i Sirijaca.”

Schmalz smatra kako skulptura pokazuje da izbjeglička kriza zapravo “nije kriza, već nešto što ljudi čine”.

“Ona pokazuje tu ideju, jer s koje god strane gledate vidite ono što doživljava svaka kultura i religija: migracije. To je vizualna lekcija, ali i vizualna interpretacija Biblije.”

Autor je dijelom prikazao stvarne ljude, koristeći se fotografijama imigranata, a pozirale su mu i izbjeglice iz Afrike.

“Rad na skulpturi trajao je neprekidno tijekom godine dana”, rekao je Schmalz, dodajući kako je htio prikazati “različite kulture, ali i emocije koje selioci mogu iskusiti”.

“Tu je židov koji bježi iz nacističke Njemačke odmah uz sirijsku izbjeglicu koja se nalazi do Poljaka koji bježi od komunizma. Tu su i različite emocije: radost, nada, ali i tragična tuga zbog napuštanja voljenog doma i voljenih osoba.”

Zanimljivo je da se, prema kazivanju autora, radi o prvoj skulpturi koja će biti izložena na Trgu sv. Petra nakon 400 godina (premda nije poznato koliko će se vremena djelo tamo “zadržati”).

Kako tvrdi, ne radi se samo o umjetnosti već “o poruci dobrodošlice” koja se može vidjeti i iz dizajna Trga sv. Petra s kolonadama “poput dvije pružene ruke” koje predstavljaju dobrodošlicu hodočasnicima i turistima.

“Strateški sam rasporedio figure koje se vrlo rijetko, ako uopće, mogu vidjeti u umjetnosti, poput čovjeka iz Afrike, muslimana, židova. Imam i nekoliko sikha. Vidite kako ljudi iz različitih dijelova svijeta, kršćani i nekršćani, dolaze na trg i što možete bolje napraviti s umjetnošću nego izraziti dobrodošlicu i toplinu.”

“I to je ono što za mene predstavlja biti kršćaninom”, zaključio je Timothy Schmalz.

Tino Krvavica | Bitno.net