“Za nas je brak izraz sudjelovanja u jedinstvu Krista zaručnika i Crkve zaručnice. I to nije, kako su neki na Sinodi tvrdili, obična neprecizna analogija. Ne! To je bit sakramenta i nema snage na nebu ili zemlji, anđela, pape ili biskupskog zakona koji to može promijeniti”

Prefekt Kongregacije za nauk vjere kardinal Gerhard Ludwig Müller ponovno je istupio u javnosti u svezi s Papinom postsinodalnom pobudnicom “Amoris Laetitia” te izrekao stvari koje su pojedini analitičari već protumačili kao njegov najodlučniji istup na tu temu.

U razgovoru za talijanski magazin Il Timone kardinal je odgovarao na pitanja povezana s raznim interpretacijama pobudnice “Amoris Laetitia” te su ga tako i upitali o nauku sv. Ivana Pavla II. iz pobudnice “Familiaris Consortio” u kojem je ovaj ustvrdio kako katolici koji žive u drugom, civilnom braku, mogu primati pričest samo ako se uzdržavaju od spolnih odnosa. “Je li taj nauk još na snazi?” upitan je kardinal, očito zbog pojedinih interpretacija koje su taj nauk dovele u pitanje.

“Naravno, i ne može biti poništen jer nije riječ samo o pozitivnom zakonu Ivana Pavla II. nego o izričaju temeljnog elementa kršćanske moralne teologije i teologije sakramenata. Konfuzija koja je nastala o ovom pitanju povezana je s neprihvaćanjem enciklike “Veritatis Splendor” (enciklika sv. Ivana Pavla II. iz kolovoza 1993.) i njezine jasne doktrine ‘intirinsece malum’ (intrinzičnog zla)”, rekao je Nijemac i nastavio:

“Za nas je brak izraz sudjelovanja u jedinstvu Krista zaručnika i Crkve zaručnice. I to nije, kako su neki na Sinodi tvrdili, obična neprecizna analogija. Ne! To je bit sakramenta i nema snage na nebu ili zemlji, anđela, pape ili biskupskog zakona koji to može promijeniti.”

Prefekt Kongregacije koja je nadležna za nadzor nad pravovjerjem ponovio je ono što je i ranije naglašavao: “Amoris Laetitia” mora biti iščitavana u kontekstu cjelovitog nauka Crkve.

“Ne sviđa mi se i nije ispravno što toliki biskupi interpretiraju pobudnicu na način kako oni razumiju papin nauk. Takav način nije u skladu s katoličkim naukom. Učiteljstvo koje izlaže papa može biti interpretirano samo od njega ili kongregacije za nauk vjere. Papa interpretira biskupe, a ne obratno jer to bi bilo u neskladu sa strukturom Katoličke Crkve. Svima koji previše pričaju preporučujem da prouče nauk o papinstvu i episkopati. Biskup, kao učitelj Riječi, sam mora biti dobro formiran kako ne bi pao u napast u kojem će slijepac voditi slijepoga”, rekao je kardinal.

Sljedeće pitanje na koje je Müller odgovorio jest postoji li “kontradikcija između nauka i osobne savjesti”?

“Naravno da ne, to je nemoguće. Primjerice, ne može biti rečeno kako postoje okolnosti u kojima čin preljuba neće biti smrtni grijeh. Za katolički nauk nemoguće je da posvećujuća milost postoji uz smrtni grijeh. Da bi nadvladao tu apsurdnu kontradikciju Krist je uspostavio sakrament pokajanja i pomirenja s Bogom i Crkvom”, poručio je prefekt koji je odgovorio i na pitanje o “konfuziji oko pobudnice Amoris Laetitia”.

“Nije te konfuzne interpretacije izazvala pobudnica, nego je do konfuzije došlo zbog tih interpretacija. Svi zajedno moramo razumjeti i prihvatiti nauk Krista i njegove Crkve i istodobno biti spremni pomoći drugima da ga razumiju i provedu čak i u kompliciranim situacijama”, izjavio je.

Ono što je zanimljivo u ovom razgovoru jest da je prefekt odgovorio na neka pitanja koja su četiri kardinala iznijela u dubiama o pobudnici. Pri tome nije spominjao to pismo, ali su pitanja koja su mu upućena bila dosta slična onima na koje kardinali traže odgovor.

Na isti dan kada je u medije izašao razgovor s kardinalom u njegovoj rodnoj Njemačkoj objavljen je dokument koji su potpisali članovi Stalnog vijeća Njemačke biskupske konferencije i koji je u suprotnosti s onim što je prefekt rekao.

Dokument, naime, kako prenosi The Catholic Herald, poručuje kako pojedini katolici koji su u “drugom braku” mogu primati pričest čak i kada ne žive “poput brata i sestre”. Njemački biskupi tvrde kako je to omogućeno “različitim rješenjima” za osobe koje su u neregularnoj zajednici i koje odgovaraju “pojedinačnim situacijama” do kojih se dolazi uz pratnju duhovnika.

Priopćenje njemačkih biskupa na tragu je onog koje su nedavno dali biskupi s Malte koji su poručili kako oni vjernici koji su u neregularnim zajednicama, ali “su na miru s Bogom” mogu pristupiti pričesti. Njihovo je pismo malteškim svećenicima izazvalo oštre reakcije.

Goran Andrijanić | Bitno.net