ODGOVARA DON DAMIR
Koje alternativne metode liječenja Crkva odobrava?
Poštovani don Damire, imam neke zdravstvene tegobe i dolazim do onoga da bolestan čovjek ima samo jednu želju i očajnički želi naći rješenje. S obzirom na to da se sa službenom medicinom samo vrtim u krug i saniram posljedice, odlučila sam malo zaviriti u alternativnu medicinu jer vjerujem da je Bog u prirodi dao lijek za sve. Međutim, vidjela sam da je potrebno biti vrlo oprezan jer se može naići na puno toga što nije u skladu s našom vjerom i upravo mi zbog toga treba pomoć. Dakle, koje alternativne metode Crkva odobrava? Ne bih htjela ući u grijeh tražeći zdravlje.
Poštovana!
Suosjećam s vašom obitelji zbog zdravstvenih poteškoća i nadam se da ćete ih, uz Božju pomoć, ubrzo prevladati.
Inače, Crkva se uglavnom ne bavi pojedinačnom procjenom metoda alternativne medicine, kao što je to s slučaj i s drugim područjima ljudskoga znanja i djelovanja. Ona izlaže svoj nauk, a na vjernicima je da ga upoznaju i pravilno primijene u svakodnevnom životu, prepoznajući što je s njim u skladu, a što nije. Uostalom, broj metoda i škola alternativne medicine toliko se umnožio da ni stručnjaci više ne mogu sve pratiti.
Ono što mogu načelno reći jest da Crkva želi dobro svakom čovjeku. Stoga je i kriterij prihvatljivosti neke metode čini li ona čovjeku dobro i/ili zlo. Ako čini dobro (što se mora moći empirijski, znanstveno utvrditi, s čime mnoge alternativne metode imaju problema), to je dobar znak da se može uzeti u obzir.
Međutim, važno je da istovremeno ne nanosi štetu čovjeku. Ako je metoda povezana s nekršćanskom duhovnošću, znači da u njoj djelovanje Duha Svetoga u najmanju ruku nije čisto, a u krajnjem slučaju radi se o potpuno demonskom djelovanju. Kako bilo, kršćanin se ne može bez teškoga grijeha utjecati metodama koje su neposredno povezane s kršenjem prve Božje zapovijedi, odnosno idolopoklonstvom. Uostalom, traženje zdravlja od đavla, ako i donese privremen prividan uspjeh, završit će loše.
Ako je, dakle, metoda učinkovita, i to po prirodnim zakonima, a ne okultnim intervencijama, bit će time i korisna i preporučljiva. Nadalje, stvari često nisu crno-bijele, stoga je teško davati i takve prosudbe. Pojedine su metode doista dobre u tretiranju nekih bolesti, ali se preuzetno nastoje proširiti i izvan toga područja. Zatim, kod nekih je metoda više ili manje raširena prijevara. Jedne su metode znanstveno bolje provjerene od drugih, što ne znači da su ove manje provjerene za odbacivanje, ali je rizik kod njihove primjene veći. Stvar dodatno komplicira činjenica da se i po sebi dobre tehnike mogu popratiti okultnim duhovnim vjerovanjima i praksama.
Sve ovo čini prosudbu pojedinih metoda/škola/praktikanata prema izloženim načelnim kriterijima prilično složenom. To je stoga područje koje traži suradnju specijaliziranih stručnjaka iz medicine i teologije. Upravo je plod takva rada spomenuti priručnik Alternativna medicina. Preporučiti tu knjigu za mene je stoga ponajbolji odgovor koji vam mogu ponuditi. Kako kaže dr. Rožica Lončarić Krnjak, priručnik „daje jasne upute o procjeni alternativnih načina liječenja i tako podučava čitatelja kako da sam donese odluku, čak i u susretu s područjima koja nisu tema ove knjige“.
Preporučujem prije svega kršćansku molitvu za ozdravljenje koju možete zamoliti kod službenika Crkve, kao i molitvenih zajednica i osoba koje je Bog pozvao na takvu vrstu služenja. Bvb
don Damir
Gornji tekst je izvadak iz knjige “Don Damir odgovara”. Dopuštenje izdavača za prenošenje teksta iz knjige je ekskluzivno i vrijedi isključivo za portal bitno.net. Više o knjizi možete saznati na linku ovdje.