ANGLIKANCI
Engleska Crkva: Nemamo ‘službenu definiciju’ žene
Anglikanska Crkva treća je po brojnosti među kršćanskim zajednicama u svijetu, s nekoliko burnih desetljeća obilježenih prijeporima oko društvenih i moralnih pitanja iza sebe.
Engleska Crkva, ‘majka crkva’ svjetske anglikanske zajednice, nema službenu definiciju žene, poručeno je na Općoj sinodi koja se od petka 8. srpnja do utorka 12. srpnja održala u Yorku.
Odgovor je to na jedno od gotovo 200 pitanja koja su podnesena Općoj sinodi, glavnom deliberativnom i zakonodavnom tijelu Engleske Crkve.
Biskup Europe Robert Innes poručio je: “Ne postoji službena definicija što održava činjenicu da se do nedavno za takve definicije smatralo da su razumljive same po sebi, kao što se vidi u bračnoj liturgiji.”
Innes, čije su riječi prenijeli brojni engleski mediji, dodao je i kako je “crkva počela razmatrati kompleksnosti povezane s rodnim identitetom”.
Komentari su izazvali val kritika, uključujući i od Angele Berners-Wilson, prve žene zaređene za anglikanskog svećenika.
“Nisam potpuno zadovoljna ovim. Mislim, svakako se slažem s nekim činjenicama poput toga da ‘muškarci ne mogu imati djecu’, da istaknem samo jednu očitu stvar.”
No dodala je i kako smatra da “trebamo biti iznimno osjetljivi te ponovno ispitati naše granice.”
Anglikanska Crkva treća je po brojnosti među kršćanskim zajednicama u svijetu, s nekoliko burnih desetljeća obilježenih prijeporima oko društvenih i moralnih pitanja iza sebe.
Tako su još od devedesetih dozvoljena svećenička ređenja žena, a dvadesetak godina kasnije zaređeni su i prvi ženski biskupi. Pitanje istospolnog partnerstva također je već dugo prijeporna točka između liberalnog anglikanskog krila (koje većinom okuplja engleski, europski i dio sjevernoameričkog klera) te konzervativnog krila (većinom afrički kler). Tzv. istospolni brak nije dopušten, unatoč zalaganju progresivaca, ali je pripadnicima klera dozvoljeno stupanje u istospolna civilna partnerstva pod uvjetom celibata.
Spomenuti sukobi napravili su popriličnu brazdu u anglikanskom zajedništvu (koje se još uvijek nekako drži), a za vjerovati je da će i pitanje “definicije žena” to dodatno produbiti.
Vjerojatno zbog opetovanih sukoba i liberalizacije nauka već duže vrijeme među konzervativnim anglikancima, uključujući i biskupe, postoji trend prelaska u Katoličku Crkvu.