Da je u pitanju izuzetan glazbeni projekt jasno je već sa same ambalaže, odnosno, popisa sudionika: “Six String Worship” zbirka je instrumentalnih skladbi iz bogatog repertoara suvremene kršćanske glazbe, skladbi odsviranih pod vodstvom već dokazanog gitarističkog virtuoza iz Rijeke, Andreja Grozdanova, o čijem sam božićnom albumu pisao pred kraj prošle godine. Kao i na prethodnim izdanjima s potpisom ovog talentiranog i na tim talentima javno zahvalnog glazbenika (inače i teologa), podršku su mu u vrlo konkretnom obliku dala brojna imena koja se vežu uz suvremenu kršćansku glazbenu scenu.

Zamišljen kao prezentacija najpoznatijih pjesama, odnosno, skladatelja suvremene kršćanske glazbe, “Six String Worship” donosi četrnaest skladbi koje odlikuju pobožnost i glazbena ljepota, a uz svaku od njih snimljena je i kraća izjava većine zastupljenih skladatelja kao i pjevača – voditelja slavljenja, tzv. worship leadera, iz šireg nam susjedstva. Ti pak kratki tonski zapisi najavljuju svaku od skladbi, što mi se na prvu učinilo suvišnim i po cjelinu opterećujućim segmentom, no u konačnici sve se savršeno uklapa u jedan impresivan projekt u kojem se sjedinjuje radost muziciranja i iskrena pobožnost, glazbeni talent i ponizna zahvalnost. U tom svjetlu treba iščitavati i doživljavati najnoviji Andrejev album kao i samu koncepciju što je vodila završnom dojmu.

Već je na prethodnim radovima – a najbolje mogu posvjedočiti baš na primjeru prošlog, “An Acoustic Christmas” – Andrej Grozdanov jasno naznačio koliko mu je važno povezivanje na geografskim i kulturološkim razinama, povezivanje kršćanstvu predanih kreativaca i njihovih zajednica i podneblja, povezivanje kao prije svega druženje pod istim znakom, pod istim nadahnućem i vodstvom, sa srodnim izvorištima i istim ušćem. Popis skladatelja uistinu je impresivan, a zahvaća SAD, Kanadu i Veliku Britaniju, kao rezultat Andrejevih putovanja i samog obrazovanja (diplomirao je s “platinum diploma” na londonskom Guitar Institute of Technology), dok su voditelji slavljenja pozvani iz Makedonije (Stefani Barbutova), Slovenije (Davor Gričnik), Austrije (Maria Kisslinger), Srbije (Darijo Šehić) i Hrvatske (Petar Buljan) da kratko posvjedoče kako su na njih djelovale neke od zastupljenih skladbi. Svi ti glasovi, odnosno, note na ovom su jedinstvenom albumu sjedinjeni u svojevrsnu jednu simfoniju od četrnaest stavaka, baš koliko je – bila podudarnost ili ciljani broj – Isusovih postaja Križnoga puta.

A glazba koja je iz ovih umjetnika proizašla prije svega je plod težnje za prijateljstvom s Gospodinom, kako je to otprilike sročio, primjerice, priznati američki pijanist, producent i skladatelj Kelly Carpenter, autor skladbe “Draw Me Close”, gitarom i saksofonom nošene ljepotice kakvih je “Six String Worship” pun. Jer, kroz nježne note i gipke melodije kojima album obiluje govori nam jezik već artikulirane čežnje. Ne, dakle, jezik koji svoje kanale i ušća još traži, kao što je najčešći slučaj s popularnom glazbom i njezinim akterima koji se ili opiru ili uslijed šuma kojem su izloženi ne uspijevaju jasno pozicionirati vlastite stavove i stanja duha, već jasno određen jezik, jasno usmjeren zaziv i molitva. Izraz zahvalnosti i ljubavi, slavlja i kontemplacije. A s Isusom u središtu, kao što pojašnjava engleski kantautor Matt Redman, inače aktivan u Anglikanskoj Crkvi, u svjedočenju pred svoju slavljeničko-meditativnu “When the Music Fades / The Heart of Worship”.

Andrej Grozdanov & International Praise Community – “Six String Worship” (Bono Records, 2018.)

Upravo ta jasnoća iskaza – makar i bez riječi, makar u samim skladbama, koje su, ponavljam, sve redom sjajno odsvirani instrumentali – te jasno nadahnuće i ponizan stav samih glazbenika – i autora i samih izvođača ovdje, Andrejeva uigranog benda – ono je što ove skladbe izmješta iz prosjeka i rutine easy listening glazbe kakva često prati radijske emisije ili služi tek kao glazbena pozadina kakvom ozbiljnijem poslu, a na što ove snimke mogu asocirati. Ovo je glazba s porukom iznesena kroz melodije i kroz “amen” pred svaki uvodni takt, kako je i konkretno zazvučala poruka Paula Balochea, američkog kantautora s već impozantnom diskografijom, pred izvedbu njegove “Open the Eyes of My Heart”, još jedne istovremeno meditativne i slavljeničke skladbe jasne poruke i adresata. Glazba čija temeljna snaga leži u mobilizacijskom potencijalu, u prenošenju motivacije svojih autora na svako uho koje želi ili može čuti, u svako srce koje je voljno otvoriti se, bez ograničenja, bez zadrške, bez samopoštede.

Naravno, ovdje su iznimno bitni i glazbenici koji su projekt iznijeli. Andrej Grozdanov i njegov entuzijazam najbitniji su segment, ali i samo kotačić u cijelom “stroju” koji je od ovih dirljivih koliko i dojmljivih skladbi sastavio impresivnu cjelinu, kolekciju što funkcionira kao reprezentativna kompilacija. Zoran Majstorović kao producent i aranžer te gitarist, ali i multiinstrumentalist koji se primio i lutnje, mandoline i perkusija, svakako je Andreju bio ključni suradnik, a tehničku podršku dali su snimatelj Matej Zec i Branimir Jovanovac – Bani na masteringu. Bend su upotpunili bubnjar Mario Klarić, bas-gitarist Robert Vrbančić, violinist Antun Stašić, saksofonist Luka Vrbanec i klavijaturist Goran Kovačić, svojim doprinosima zaokruživši pažljivo tkanu glazbenu priču koja ne prenosi samo izraz vjere i bogobojaznosti, već i tipično ljudskih, odnosno, ovozemaljskih radosti življenja kakve zrcale nebesku nam domovinu, poput, primjerice, rođenja djeteta kao inspiracije za “Faithfull One” kanadskog kantautora Briana Doerksena.

Vrijedi napomenuti i da među svojevrsnim prezenterima skladbi Hrvatsku predstavlja Petar Buljan, prvi glas slavljeničkog tima Božja pobjeda, o čijem smo novom albumu također nedavno pisali, a koji nas nadahnuto uvodi u ispovjednu “Lord, I Need You”. Što me pak opet tjera da istaknem koliko se u konačnici uvrštenje tih kratkih poruka prije svake skladbe pokazalo spretnim i sretnim rješenjem, sugestivnim vodičem kroz melodije skladane i svirane u ponizno osobnom, ali i evangelizacijskom ključu. I ovaj album – ili kompilacija, kako god vam drago, jer je to ionako nebitno – također nužno sadrži oba aspekta i nikako nije puki glazbeni proizvod. “Six String Worship” pažljivo je sastavljen poziv, nepretenciozni glazbeni mozaik koji se ne boji na trenutke zazvučati… pa, nazovimo to konvencionalno. Jer, u konkretnom bi slučaju bilo kakav ozbiljniji iskorak u bilo što što bi graničilo s eksperimentom bio skretanje s teme, pomicanje fokusa s bitnoga na nebitno, sa sadržaja na formu. Ovako ovih četrnaest stavaka iste zborne simfonije sa svojim malim nadahnutim uvodima ljudi predanih molitvi i prijateljevanju s Gospodinom, ali i predanih svojim talentima i kreativnim porivima u želji da svjedoče te svoje predanosti, zvuče autentično lako, autentično u svojoj poruci i stvaralačkom zanosu.

Ovitak CD-a sav ispisan na engleskom, baš kao što su na engleskom izrečeni i svi uvodi u skladbe (naravno, ogromna većina uključenih imala bi i problem s izgovorom hrvatskog), govori o potrebi da se sam album ne zadrži samo unutar granica Andrejeve i naše domovine, već da i cijeli projekt, baš kao što to sama glazba čini svojim univerzalnim jezikom, dopre što dalje i što šire, preko svojih aktera i skladatelja, na valu entuzijazma i predanosti zabilježenih među ovim notama. A za početak, za sve one koje sam uspio zainteresirati ovim skromnim pasusima, album se može nabaviti na stranicama nakladnika Bono Records i u Verbumovim knjižarama. Želim vam ugodno i poticajno slušanje.