“Bilo je potrebno” – kaže sveti Ciprijan – “da onaj koji je došao kao Spasitelj koji nam daruje život milosti, da nas i kao nebeski Učitelj pouči kako moliti.” Mudrost božanskog Učitelja zasjala je u redoslijedu, snazi i jasnoći ove božanske molitve, koja je kratka, ali bogata u poukama, pristupačna jednostavnima dok je prepuna otajstava za učene.

Oče naš sadrži sve naše obveze prema Bogu, čine svih kreposti i molbe za sve naše potrebe duhovne i materijalne. “To je sažetak Evanđelja”- kaže Tertulijan. “Nadilazi sve želje svetaca”- kaže Toma Kempenac – i ukratko sadrži sve slatke prošnje Psalama i himana; moli sve ono što nam je potrebno, na izvrstan način hvali Boga, uzdiže dušu od zemlje k nebu i sjedinjuje je s Bogom.

Sveti Ivan Krizostom kaže da tko ne moli kako je molio i naučavao božanski Učitelj, taj nije njegov učenik. Bog Otac ne voli da ga se zaziva molitvama koje je sastavila ljudska mudrost, već onom koju nas je naučio njegov Sin.

Moramo moliti sa sigurnošću da će vječni Otac uslišati našu molitvu, jer je to molitva njegova Sina koju On uvijek uslišava, i jer smo mi njegovi udovi. Bi li naime, tako dobar Otac mogao odbiti jednu dobro smišljenu prošnju koja se temelji na zaslugama tako dostojnog Sina i koju mu on upravlja? Sveti Augustin jamči da, kada dobro molimo Oče naš, zadobijemo oproštenje lakih grijeha. Pravednik pada sedam puta na dan, ali po sedam prošnji koje sadrži Oče naš on se može dići iz svojih padova i ojačati protiv svojih neprijatelja. Molitva Gospodnja je kratka i lagana kako bi nama, krhkima kakvi jesmo i podložnima mnogim nedaćama, bilo moguće pobožno i često je moliti te tako često zadobiti željenu pomoć.

Pobožne duše, koje zapostavljate molitvu koju je sastavio sam Sin Božji i zapovjedio svim vjernima da je mole, oslobodite se zablude. Vi cijenite samo molitve koje su ljudi sastavili, kao da bi čovjek, pa čak i najprosvjetljeniji, znao bolje od Isusa Krista kako trebamo moliti. Vi koji tražite u knjigama koje su ljudi napisali način kako slaviti i moliti Boga kao da se stidite koristiti molitvu koju nam je njegov Sin preporučio. Vi ste uvjereni da su molitve sadržane u knjigama za učene i bogate, dok je Krunica dobra samo za žene, djecu i narod; kao da su molitve koje čitate u njima ljepše i Bogu ugodnije od onih koje sadrži Oče naš. Zapostaviti molitvu koju Isus Krist preporučuje da bismo se služili molitvama koje je sastavio čovjek, jest opasna napast.

Mi odobravamo molitve koje su sveci napisali kako bismo potakli vjernike slaviti Boga, ali ne možemo prihvatiti da su one draže od one molitve koja je proizišla iz usta utjelovljene Mudrosti, da se ostavi izvor kako bi se išlo u potragu za potocima, da se odbaci bistra voda kako bi se pila ona mutna. Da, jer sve u svemu Krunica koja je sastavljena od Očenaša i od Zdravomarije, jest ta trajno bistra voda koja izvire iz izvora milosti, dok su ostale molitve koje se tu i tamo traže u knjigama, potočići koji iz njega proizlaze.

Misionari Monfortanci