Glavni izvjestitelj Sinode o sinodalnosti i donedavni predsjednik Vijeća biskupskih konferencija Europske unije kardinal Jean-Claude Hollerich u razgovoru za Glas Koncila govorio je o Sinodi koja je u tijeku, položaju Crkve u Europi, Sinodalnom putu u Njemačkoj te pitanjima vezanim za crkveni stav prema homoseksualcima  i borbi protiv pobačaja.

Govoreći o Sinodi kao procesu koji uključuje čitav Božji narod, luksemburški kardinal je kazao kako „sinodnost ne nadomješta Petrovu službu niti nadomješta ulogu biskupa“, ali kako se njome naglašava kako su svi „krštenici sinovi i kćeri Božje“.

„Stoga Duh Sveti nesumnjivo progovara kroz njih. To je građa našega razlučivanja i ne možemo se od nje izuzeti samo zato što nam se možda ne sviđa“, kazao je Hollerich.

Što se tiče Sinodalnog puta koji je 2019. započeo u Njemačkoj, kardinal je ponovio dva glavna prigovora na koja je upozorio papa Franjo:

„Prvi je da ne raste od korijena naviše. Umjesto toga, imate katolike u udrugama koje nalikuju sindikatima. To se umnogome razlikuje od slike naroda Božjega, osobito od one koju je Sveti Otac iskusio u Južnoj Americi. Drugi je prigovor da se ne pomalja poslanje. Crkva u Njemačkoj zaokupljena je sobom i svojim strukturama. To nije Crkva koja služi svijetu, nego sama sebi, uskraćujući prostor Duhu Svetomu“.

Govoreći o položaju Crkve u Europi danas, Hollerich je priznao kako je u usporedbi s drugim zemljama Hrvatska još uvijek katolička, ali i naglasio kako su se pojedinim nekada izraženo katoličkim zemljama dogodile brze i nagle promjene:

„Moja domovina, Luksemburg, nekoć je bila slična Irskoj: nije bila tek kršćanska, nego i duboko katolička. Protestantizam sam poznavao samo iz povijesnih knjiga jer u djetinjstvu nikada nisam sreo protestanta. Nakon prvoga sata u našoj javnoj školi išli smo u crkvu na misu. Takve su stvari danas nezamislive u Luksemburgu, kao i u Europi. Sve se vrlo brzo odvilo. U Hrvatskoj biste u tim primjerima trebali prepoznati upozorenje da se pripremite na takvu promjenu. I možda baš u toj pripremi otkrijete novu radost, osobito među svojom mladeži i djecom.“

Na temu pobačaja, kardinal je kazao kako ne razumije kako netko može „biti kršćanin i podupirati pravo na pobačaj“, ali ističe kako službena stajališta Crkve neće zaustaviti pobačaj:

„Trebamo se protiviti pobačaju, no uvijek bih promicao pravodobno savjetovanje za žene kako bi mogle preispitati svoju odluku. Također, protupobačajni su se zakoni kroz povijest često okomljivali na žene, a ne na njihove roditelje ili partnere koji su ih na pobačaj silili. Trebamo biti pravedni prema ženama i trebamo se pobrinuti da ljudi shvate da je Crkva za život u pravom smislu tih riječi. Mi smo za život: stalo nam je do nerođene djece. Mi smo za život: stalo nam je do ljudi koji žive u siromaštvu. Mi smo za život: stalo nam je do ljudi s invaliditetom, bolesnika i umirućih.“

Razgovor se dotakao i teme crkvenog stava prema homoseksualcima. „Kad je nastajao crkveni nauk, pojam homoseksualnost nije ni postojao. Homoseksualnost je nova riječ; čak ni u vrijeme svetoga Pavla ljudi nisu imali pojma da bi mogli postojati muškarci i žene koje privlači isti spol“, rekao je Hollerich koji smatra da je to razlog zbog kojeg ljudi unutar Crkve trebaju propitati pristup ovom pitanju.

„Homoseksualnost ne bismo trebali svoditi na neuredne spolne odnose. To je vrlo grub način razumijevanja ljudske osobe. Kada Isus susreće nekoga poput Zakeja, ne kaže mu: ‘Moraš promijeniti svoj život, dječače moj, i onda bih možda, ako budeš činio pokoru, mogao razmisliti o tome da te posjetim.’ Ne, njegov pogled takvim osobama pruža smirenje i osjećaj prihvaćenosti. Tada Isus odlazi u njihovu kuću, i tek se tada oni mijenjaju. Ne isključujem promjenu, ali ona dolazi nakon susreta s Isusom“.

Cijeli intervju možete pročitati ovdje.