Afrički crkveni vođe osudili su lažno “evanđelja blagostanja”, nakon što je biskup iz Obale Bjelokosti upozorio da ono postaje sve raširenije u katoličkim župama.

Riječ je o ‘nauku’ koji tvrdi da su zdravlje i novac posljedica Božje naklonosti prema čovjeku, te da čovjeku koji poštuje Božji zakon sve uspijeva u materijalnom smislu. Posljedično, bolest i siromaštvo događaju se zbog čovjekove udaljenosti od Boga.

Evanđelje blagostanja na pogrešan način tumači biblijske tekstove koji naglašavaju Božju želju da ljudi žive prosperitetno. Na krilima američkih TV evangelizatora, dobilo je, osim u SAD-u, snažan utjecaj i među pentekostalskim i karizmatičkim pokretima u Africi, Aziji i Latinskoj Americi.

“Ljudi koji traže brza rješenja hipnotizirani su u vjerovanje da molitva može postati magična formula za bogatstvo i dobar život”, prokomentirao je tajnik Biskupske konferencije Gambije i Sierra Leonea, vlč. Paul Sandi, pojavu ovog nauka.

“Iako se on još uvijek nije raširio u Katoličkoj Crkvi, morali smo upozoriti karizmatske svećenike da ne potiču evanđelje blagostanja, posebice kada ga donose ljudi izvana”, izjavio je za Catholic News Service.

I tajnik Ganske biskupske konferencije, msgr. Lazarus Anondee, potvrdio je rast popularnosti evanđelja blagostanja u Africi, posebice među mladim ljudima, oštro ga osudivši:

“Katolička Crkva nikada neće podržavati takve ideje, koje zavode ljude u razmišljanje da će, određenim navodnim čudom, mana pasti s neba”, rekao je msgr. Anondee te dodao kako bi “Crkva radije osnaživala ljude kroz obrazovanje i stručno usavršavanje”.

Javne osude evanđelja blagostanja počele su nakon što je 12. rujna biskup Ignace Bessi Dogbo iz Obale Bjelokosti u obraćanju skupini katoličkih teologa upozorio na “zastranjenja i devijacije” koje pogađaju Crkvu u Zapadnoj Africi, za koja su odgovorni “šarlatanski” svećenici koji obećaju čuda i blagostanje “uz pokret magičnim štapićem”.

“Suvišno je naglašavati kako su ove stvari hereze koje ugrožavaju katolički identitet, dok samoprozvane kršćanske zajednice iskaču na uličnim uglovima i negiraju središnjost križa”, rekao je Dogbo.

Vlade Kenije i Južnoafričke Republike također su izrazile zabrinutost zbog popularnosti evanđelja blagostanja, posebice stoga što su neki od njegovih propovjednika na Forbesovoj ljestvici navedeni kao najbogatiji stanovnici Afrike, koji uz to imaju utjecaj na mas medije, dok je u Ruandi vlada povukla prilično drastičan potez te odlučila zatvoriti stotine pentekostalskih molitvenih kuća i oko trećinu katoličkih crkava u sklopu borbe protiv “pojedinaca koji se maskiraju kao vjerski vođe”.

Biskupi Obale Bjelokosti protiv problema su se odlučili boriti uvođenjem posebne telefonske linije koja se može koristiti kako bi se prijavili “varalice” koji traže novčane donacije tvrdeći da su dio katoličkog klera.

Novinari isusovačkog lista La Civilta Cattolica, Antonio Spadaro i Marcelo Figueroa, rekli su kako je i papa Franjo u nekoliko svojih govora upozorio na “teologiju blagostanja”, ustvrdivši kako njezini pristaše nemaju “sućuti prema siromašnima” i njihovu nevolju vide kao znak Božje odbačenosti.

Ivo Džeba | Bitno.net