Kršćanski vjernici u brojnim islamskim zemljama svakodnevno se suočavaju s brojnim kušnjama. Posljednji primjer dolazi iz Egipta gdje su neki kršćani napadnuti jer nisu obdržavali ramazanski post.

ramazanski post

Foto: Shutterstock

Muslimanski vjernici diljem svijeta nedavno su proslavili završetak ramazana, mjeseca posta i molitve. Nažalost, islamski ekstremisti u Egiptu iskoristili su vrijeme ramazana kako bi dodatno zastrašili ionako ugroženu kršćansku zajednicu u ovoj afričkoj zemlji koja posljednjih godina proživljava svoj istinski križni put.

Kako prenosi AINA, trojica egipatskih kršćana napadnuta su jer se nisu pridržavala islamskih propisa o dnevnom postu u vrijeme ramazana.

Prvi napad dogodio se u Gizi kada je 31-godišnji fotoreporter Hani Shamshoun Girgis uhićen i priveden u policijsku postaju jer je posjedovao bocu s vodom.

“U mojoj torbi bila je boca s vodom, a dok ju je pretraživao policajac je s ljutnjom gledao u bocu. Uzeo mi je dokumente i zatražio da ga pratim. Nakon što sam odbio i upitao kamo me želi odvesti, počeo me je vrijeđati i rekao mi da ušutim – kao da sam neki kriminalac”, prepričao je Girgis.

U policijskoj postaji saznao je kako je razlog njegova uhićenja boca s vodom, a kad su ga upitali zašto nosi vodu tijekom ramazanskog posta Girgis im je odgovorio kako ne posti budući da je kršćanin.

“Počeli su me vrijeđati i rekli kako ću ostati u postaji do zalaska sunca, te mi zabranili sjedenje”, kazao je ovaj egipatski fotoreporter koji je zahvaljujući intervenciji svojeg urednika iz dnevnika Tahrir ipak pušten na slobodu.

“Držali su me u policijskoj postaji više od dva sata i ponižavali bez ikakva razloga”, rekao je Girgis dodavši kako i on iz poštovanja prema svojim muslimanskim kolegama na radnom mjestu obdržava ramazanski post.

Drugi incident dogodio se 52-godišnjem Adelu Ayoubu kojemu je zbog posjedovanja boce s vodom prišla skupina mladića i pretukla ga.

“Pitali su me zašto kršim ramazanski post. Odgovorio sam im kako sam kršćanin, a kad su čuli riječ ‘kršćanin’ napali su me i pretukli. Skoro sam ostao bez svijesti”, prepričao je Ayoub.

Ostavljen na cesti u polusvijesti, nekako je ipak uspio nazvati sina koji ga je potom odveo kući.

U trećem incidentu stradao je vozač kršćanskog minibusa koji je zbog šalice čaja na stajalištu pretučen, a stakla njegova autobusa razbijena. Prema riječima očevidaca, nekoliko muškaraca razbilo je stakla minibusa, te komadićima stakla ozlijedilo vozača kojega je osim pijenja čaja “izdala” i tetovaža križa na desnom zapešću.

Prema riječima kršćanskog odvjetnika iz Kaira Ramyja Emada, ramazanski post ne obvezuje egipatske kršćane, a njihovo uhićenje zbog nepridržavanja islamskih propisa je nezakonito.

“Ono što je policajac učinio u slučaju Hanija je zločin i on mora biti procesuiran, te dobiti otkaz”, kazao je Emad.

I dok će se kršćanima na demokratskom Zapadu prisiljavanje nekršćanskog stanovništva na obdržavanje kršćanskih propisa opravdano činiti potpuno neprihvatljivim i nelogičnim, za većinu muslimana u islamskim zemljama ovakav stupanj snošljivosti gotovo i ne postoji. Prema riječima jednoga od najvećeg katoličkog stručnjaka za islam dr. Samira Khalila, stupanj snošljivosti ovisi o svakoj pojedinoj zemlji.

“Primjerice u Libiji, kao i u nekim drugim muslimanskim zemljama kao što su Saudijska Arabija i Iran, onaj koga se zatekne kako jede i pije biva bačen u zatvor i pretučen, kako bi naučio prakticirati ramazan, čak i ako je riječ o kršćaninu”, piše Khalil, donoseći primjer mladića iz njegove župe koji je zbog nepridržavanja islamskih propisa protjeran iz Egipta, a sve zbog sendviča koji je htio diskretno pojesti tijekom stanke. Mladić je prijavljen policiji i uhićen, a iz pritvora je pušten drugi dan.

“Budući da ga je to razbjesnilo, sutradan je postupio jednako te bio podvrgnut istom postupku. Trećega je dana otišao sendvič pojesti na vratima zatvora. Toga ga je puta policija istovremeno doživjela i kao neuravnoteženu osobu i kao buntovnika te je ispraćen do egipatske granice i izbačen iz zemlje… Kad sam ga upitao zašto je to učinio, odgovorio je kako je želio na taj način spasiti svoju vjeru i obraniti slobodu. ‘Nisam musliman i imam pravo ne biti to'”, piše Khalil u svojoj knjizi Islam na Zapadu, dodavši kako u islamskim zemljama tijekom ramazanskog posta kršćani javno ne jedu i ne piju vodu, jer je to “pitanja takta i poštovanja”.

Miodrag Vojvodić | Bitno.net