KRITIKA RODNE IDEOLOGIJE
Papa: Boriti se za ravnopravnost žena ukidanjem svih razlika između spolova ili operacijama spola je pogrešno
Kako je Papa rekao, “rabiti znanost za radikalno ukidanje bilo kakvih razlika između spolova i samim time zajednice između muškarca i žene jest pogrešno”
“Društva moraju pronaći način da nadvladaju podčinjavanje žena, ali pretvarati se kako ne postoje razlike između muškarca i žene ili čak koristiti tehnologiju radi promjene spola osobe nije rješenje”, riječi su pape Franje izrečene u govoru pred Općom skupštinom članova Papinske akademije za život, koje je jučer primio u novoj sinodalnoj dvorani.
Kako je Papa rekao, “rabiti znanost za radikalno ukidanje bilo kakvih razlika između spolova i samim time zajednice između muškarca i žene jest pogrešno”.
“Biološka i psihološka manipulacija razlikom među spolovima, koju biomedicinska tehnologija želi prikazati kao običan ‘osoban’ izbor, što ona nije, prijeti uništiti onaj izvor energije koji dolazi iz veze muškarca i žene koja je čini plodonosnom i kreativnom”, rekao je papa Franjo u svojoj novoj kritici rodne ideologije.
Kako prenosi engleska stranica Radio Vatikana, Papa je istaknuo da Riječ Božja osvjetljava podrijetlo života i njegovu sudbinu. Stvaranje treba iščitati kao Božji čin ljubavi koji povjerava kreaciju i povijest savezu muškarca i žene. Niti jedno ne može samo preuzeti svoju odgovornost jer su stvoreni zajedno i to s blagoslovljenim različitostima.
“Utopija neutralnog roda eliminira ljudsko dostojanstvo spolne različitosti”, poručio je papa Franjo.
Tema ovogodišnjeg zasjedanja „Pratiti život. Nove odgovornosti u tehnološkom dobu“ predstavlja žuran izazov s kojima nam se suočiti. Papa Franjo smatra kako bi se trebalo suprotstaviti kulturi koja je “opsesivno usredotočena na čovjekovu suverenost”.
Neki govore o egolatriji, odnosno pravom štovanju ‘ega’, na čijem se oltaru žrtvuje sve, uključujući i najdragocjenija osjećanja. Ta perspektiva – nastavio je Sveti Otac – nije neškodljiva jer oblikuje subjekta koji se stalno ogleda u zrcalu, sve dok ne postane nesposoban skrenuti oči prema drugima i prema svijetu. Širenje tog stava ima ozbiljne posljedice za sva čuvstva u životu, kao i na njegove veze (usp. Laudato Sii, str. 48). Teologija stvaranja i otkupljenja, koja se može prevesti u riječi i geste ljubavi za sve i za čitav život, više nego ikada treba slijediti hod Crkve, u današnjem svijetu.
Ipak, bezuvjetni materijalizam koji karakterizira savez ekonomije i tehnike, a koji život tretira kao ‘resurs’ koji – u funkciji moći i profita – treba iskoristiti ili odbaciti, ne može se prešutjeti. Na žalost, muškarci, žene i djeca iz cijelog svijeta doživljavaju gorčinu iluzornih obećanja ovog tehnokratskog materijalizma. Isto tako, i zbog toga što se – u suprotnosti s propagandom dobrobiti koja bi se automatski proširila širenjem tržišta – granice siromaštva i sukoba, odbacivanja i napuštanja, ljutnje i očaja, šire. Vjerodostojan znanstveni i tehnološki napredak, umjesto toga bi trebao nadahnjivati ljudskije politike – smatra Papa.
Kršćanska nas vjera potiče da preuzmemo inicijativu, odbacujući svaku nostalgiju i žalovanje. Crkva, s druge strane, ima široku tradiciju velikodušnih i prosvijetljenih umova koji su u svoje vrijeme utrli put znanosti i savjesti. Svijet treba vjernike koji su zauzeto i radosno kreativni i proaktivni, ponizni i hrabri, odrješiti u premoštenju jaza među naraštajima, koji prekida prijenos života – rekao je papa Franjo.
Stoga je Objava ta koja nas čini da cijenimo dubinu Božje ljubavi koja čovjeku povjerava stvaranje i povijest. Savez „zapečaćen jedinstvom ljubavi, osobne i plodonosne, obilježava put prijenosa života kroz brak i obitelj”.
“Savez muškarca i žene pozvan je preuzeti vodstvo čitavoga društva. Muškarac i žena nisu samo pozvani govoriti o ljubavi nego razgovarati s ljubavlju o tome što trebaju činiti jer se ljudski suživot ostvaruje u svjetlu Božje ljubavi prema svakom stvorenju.” – smatra Sveti Otac.
Poštovanje i briga za život u svim njegovim fazama, kao i „svjedočanstvo vjere u Božje milosrđe” su za Papu brana „anesteziji i malodušnosti humanizma”. Upravo u ovoj općenitoj slici papa Franjo vidi “poslanje obnovljene Papinske akademije za život”. Težak kontekst, ali kontekst u kojemu – dajući prostor otvorenom i plodonosnom dijalogu – moguće je dospjeti do općega dobra – kazao je između ostaloga papa Franjo.
G. An., RV | Bitno.net