Kad Eskim s Aljaske sazna da se na njegovu teritoriju pojavio vuk, on je prisiljen braniti svoja stada i djecu. Međutim, umjesto da se direktno suoči s vukom, lovac se okoristi apetitom same životinje kako bi je svladao. Eskim zakolje jednu manju kozu i njezinu krv prolije po oštrici noža. Oružje ostavi da se smrzne na arktičkim temperaturama. Nakon što se stisnuo prvi sloj, prolije još krvi po nožu i opet ostavi da se smrzne. Taj se postupak ponavlja sve dok čitava oštrica ne bude prekrivena smrznutom krvlju. Prije nego padne mrak Eskim otpješači izvan svojega logora i zabije dršku noža u tlo, a oštricu ostavi da viri van iz snijega. Budući da vukovi mogu nanjušiti krv miljama daleko, ne potraje dugo dok jedan od njih ne nanjuši miris i počne oprezno lizati smrznutu krv. Kako taj okus uzbuđuje životinju, ona počinje lizati sve silovitije.

Ubrzo se otkrije dio oštrice i ona zareže vuku jezik. No, kako je on lizanjem zaleđene krvi postao neosjetljiv, vuk nije svjestan povrjede koju joj je nož nanio. Što više kozje krvi biva polizano s noža, to je više tople vučje krvi zamijeni. U pomami uzbuđenja zbog okusa svježe krvi, životinja sve halapljivije liže, stalno se iznova režući i nastavlja krvariti sve dok ne izgubi svijest. Za nekoliko sati vuk ugine zbog gubitka krvi.

Ova zamka slična je mamcu koji predstavlja pornografija. Iskusiš zadovoljstvo bez posljedica i osjećaš kao da si se riješio toga – na neko vrijeme.

No, prije nego postaneš svjestan, šteta je učinjena. To je uvijek slučaj s grijehom: obećava nam sve, a ne daje nam ništa. U slučaju pornografije, zabrinjavajući učinci najčešće dođu tek kasnije u životu, kada stvarno pokušaš voljeti ženu. Istraživanja provedena među ljudima koji su konzumirali pornografiju otkrivaju kako će oni biti manje zadovoljni sa svojim partnerom, njegovim fizičkim izgledom, količinom seksualne znatiželje i samom izvedbom.1  Neki muževi čak dođu na pomisao kako imaju puno pravo na to da se uzbude fantazijama. Izgleda da misle kako je, ako žena nije bez mane, to njezina krivnja.

Kako mi je rekao jedan srednjoškolac: “Zamisli da je prvo žensko tijelo koje si ikada vidio tijelo tvoje žene. Brak bi bio uzbudljiv jednako kao i pornić.” Naši su umovi poput praznoga platna koje nam je dao Bog. Na njega možemo projicirati kakvu god sliku ženstvenosti želimo. Ja sam počeo graditi svoja očekivanja od ženskoga tijela čitajući časopise za muškarce i pornografiju davno prije srednje škole. Do mature sam već smatrao da je moj iskrivljeni pogled na ženu normalan. Počeo sam na njih gledati jednako kao kad bih prelistavao katalog s dijelovima za automobile: Ova ima dobar terenski prtljažnik. Ova ima bolje amortizere. Na ovoj mi se sviđaju naplatci! Vrijednost žene procjenjivao sam prema tome koliku sam požudu osjećao prema njoj. Pogled na lijepu ženu automatski bi izazvao požudnu misao.

U to vrijeme nisam znao da su, iako je dovoljna sekunda za pogled na neku sliku, potrebne godine kako bismo tu sliku zaboravili. Kako su moje oči prelazile s jedne slike na drugu, nisam imao pojma koliki će to utjecaj ostaviti na moj um. Centar za zadovoljstvo u muškom mozgu naziva se medijalna preoptička jezgra i može se lako istrenirati. Kada muškarac iskusi seksualno zadovoljstvo, on uči svoj mozak da sve u što gleda ili radi povezuje s njim. U slučaju pornofilmova, muški je mozak naučen da povezuje seksualno zadovoljstvo sa stotinama zabranjenih maštarija.

Kako mislimo da muškarac koji na ovaj način godinama živi može najednom promijeniti brzinu i uskočiti u zdrav i svet brak? Ako muškarac nikada ne nauči reći ‘ne’ svojoj požudi, kada dođe vrijeme za ljubav, požuda bi je lako mogla uništiti.

Mozak se može rehabilitirati, ali taj proces traje godinama. Zato počni odmah. Odbaci pornografiju, ali nemoj se zaustaviti na tome. Po riječima pape Ivana Pavla II., Bog je “svakom muškarcu pripisao u dužnost dostojanstvo svake žene”.2  Umjesto da žudiš za ženama iz pornofilmova, počni ih voljeti.

Jedan način na koji to možeš učiniti jest da prestaneš podupirati industriju koja ih ponižava. Ako prava muškost znači uzdržati se za dobro naše ljubljene, onda nam pornografija oduzima muškost. Ona nas uči samo uzimati od žena. Međutim, uklonimo li je iz života i borimo li se za dostojanstvo svake žene, mi se praznimo i postajemo Božjim ljudima kakve žene trebaju te prestajemo prazniti njih.

Kao što je rekao sv. Josemaría Escrivá: “Trebalo bi povesti sveti rat za muževnost i čistoću, da bi se zaustavilo i zapriječilo pustošenje onih koji čovjeka smatraju životinjom. To je vaša vojna zadaća.”3

Gornji tekst je izvadak iz knjige Jasona Everta Istinska muževnost. Dopuštenje izdavača za prenošenje teksta iz knjige je ekskluzivno i vrijedi isključivo za portal bitno.net.

Više tekstova na ovu temu pročitajte ovdje.


1 D. Zillman i J. Bryant, “Pornography’s Impact on Sexual Satisfaction”, u: Journal of Applied Social Psychology 18 (1988), str. 438−453.

2 John Paul II, The Theology of the Body, (Boston: Pauline Books and Media, 1997), str. 346.

3 Sv. Josemaría Escrivá, Put, Verbum, 1998., br. 121.