Crkva nas podsjeća na divotu obiteljskog života. Muž i žena sustvaraju najdragocjenije biće na zemlji, čovjeka. Čovjek ne može sam načiniti ni stvoriti čovjeka. Ako Bog ne da plodnost braku, ne može se roditi dijete. Bog ima, međutim, razloga zašto nekom braku ne daje zemaljsku plodnost. To je samo znak da taj brak želi oploditi još dubljom i svetijom plodnošću. Sveto pismo kaže: “Blago nerotkinji koja ne rađa, jer ona ima više djece nego udana.”

Već 20 stoljeća kršćanski svijet promatra brak Josipa i Marije. U nježnost njihove ljubavi u miješao se Bog. On im je mogao dati zemaljsku djecu, kao što ih daje svakom braku. No, to nije htio. Dao im je dijete, ali začeto Duhom Svetim. Zato je to dijete Spasitelj čitave ljudske povijesti, Sin Božji koji je postao ljudsko dijete, Božja Riječ utjelovljena u ljudsku riječ i ljudsko tijelo.

Taj se Božji zahvat u njihovu ljubav, u njihov brak i njihove odnose nije dogodio jednostrano. Bog je najprije pitao Mariju dopušta li da se u njoj rodi Sin Božji, Spasitelj svijeta. Kad je ona dala svoj pristanak, onda Bog u noćnom viđenju pita i Josipa, želi li on pristati na to da bude otac Božjem Sinu, i to pred zakonom. Jer, Isusov pravi otac je Bog, Otac nebeski. Njegovo se začeće dogodilo osjenjenjem Duha Svetoga. No, time što je Josip prihvatio da bude otac tome djetetu, on je zaista na neki način postao njegov otac. A to je više od poočima, jer Josip nije usvojio Isusa, nego dopustio da se on rodi u njegovu braku. Isus je rođen od njegove zakonite žene. On nije došao iz nekog drugog braka.

No, on se u Mariji nije utjelovio ljudskom snagom, nego po Duhu Svetom. To je privola Josipa i Marije zajedno, po kojoj je Isus snagom Svevišnjeg došao u njihov brak i njihove živote. Pravo je stoga da se kaže da je Josip također Isusov otac, kao što je Marija njegova majka. Istina, pravi je otac Isusov samo Otac nebeski. Osoba Sina Božjega nosi i ljudsku i božansku narav. Josip stoga nije pravni otac samo ljudske naravi nego čitave osobe Sina Božjega koja je postala čovjekom. Marija je Isusova majka. No, ne samo na pravni način, ona je zaista, ljudski, materijalno njegova majka. Ona je zaista u svojoj utrobi začela i rodila Isusa Krista. Isus kao jedinorođeni Sin Božji nema nebeske majke, nego samo nebeskog Oca. No, Isus kao utjelovljeni Sin Božji, Riječ koja je postala tijelom, ima majku na zemlji. To je Marija.

“Bog je stvorio čovjeka kao muško i žensko. Bog je stvorio mogućnost da muž i žena u intimnom sjedinjenju svoje ljubavi rode čovjeka, dijete. Tako se ljudski brak pretvara u obitelj i postaje slika trojstvenoga Boga. Na osobit je način međutim upravo brak Josipa i Marije njihovim djevičanskim odlukama postao slika trojstvenoga Boga. Jedinorođeni Sin Božji jest i njihov sin. Tako je Isus Krist most između Božje obitelji, presvetog Trojstva i ljudske obitelji Josipa, Marije i njega samoga.

Svaki brak, imao on djecu ili ne imao, jest slika trojstvenoga Boga. Svaki brak i svaka obitelj nose divotu braka Josipa i Marije. Svaki je brak dragocjen i vrijedan uvijek dubljeg i svestranijeg zalaganja, produbljivanja i sve dublje ljubavi kako bi se prodrlo više i dublje u stvarnost koju je Bog darovao braku i obitelji.

Brak i obitelj su gnijezdo u kojem se može roditi i opstati život najdragocjenijeg bića zemlje, čovjeka. To je prostor u kojem se muž, žena i djeca mogu nasloniti jedno na drugo, a svi zajedno na Boga. Tako Bog obasjava ovu zemlji svjetlom nevjerojatne nježnosti koju je stavio u tajnoviti odnos muža i žene. Potrebno se negdje skriti, u tišinu, kamo ne dopire buka zemlje, i osluhnuti taj glas neba. Potrebno je prepoznati u običnim, svakodnevnim odnosima muževa i žena stvaralaštvo svemogućeg Boga i njegovu veličanstvenu prisutnost u sličnosti čovjekovih odnosa.

Bog želi unijeti čistoću, ljepotu nježnost i očaranost ljubavi u tebe, poštovani čitatelju, i u sve tvoje odnose s ljudima. Lijepo je biti čovjek kada ga možemo prepoznati u ozračju neba.

Možda je ovo trenutak da nešto učiniš od sebe, od svoga braka ili obitelji.

Gornji tekst je izvadak iz knjige “Liječiti brak i obitelj”. Dopuštenje izdavača za prenošenje teksta iz knjige je ekskluzivno i vrijedi isključivo za portal bitno.net. Više o knjizi možete saznati na linku ovdje.