Jisaj

Kad je Isus nastupio, bilo mu je oko trideset godina. Bijaše – kako se smatralo – sin Josipov, Elijev, Matatov, Levijev, Malkijev, Janajev, Josipov. Matatijin, Amosov, Naumov, Heslijev, Nagajev, Mahatov, Matatijin, Šimijev, Josehov, Jodin, Johananov, Resin, Zerubabelov, Šealtielov,Nerijev, Malkijev, Adijev, Kosamov, Elmadamov, Erov, Jošuin, Eliezerov, Jorimov, Matatov, Levijev, Šimunov, Judin, Josipov, Jonamov, Elijakimov, Melejin, Menin, Matatin, Natanov, Davidov, Jišajev, Obedov, Boazov, Salin, Nahšonov, Aminadabov, Adminov, Arnijev, Hesronov, Peresov, Judin, Jakovljev, Izakov, Abrahamov,Terahov, Nahorov, Serugov, Reuov, Pelegov, Eberov, Šelahov, Kenanov, Arpakšadov, Šemov, Noin, Lamekov, Metušalahov, Henokov, Jeredov, Mahalalelov, Kenanov, Enošev, Šetov, Adamov, Božji.

Lk 3,23-38

Postoje ljudi koji se ponosno zalažu za svoju obitelj i nastoje potomcima ostvariti sretniju budućnost. A postoje i oni koji misle da će dodvoravanjem i pokornošću ušićariti nešto za sebe i svoje.

Stari panj

Jišaj, sudeći po škrtim zapisima u Svetom pismu, očito pripada ovoj drugoj skupini. No ipak, Bog je i u njegovu primjeru pokazao da i po krivim crtama može ispravno pisati. Zato nam je i ostao zabilježen u Kristovu rodoslovlju. Zato prorok Izaija i naviješta mladicu koja će izniknuti iz tog starog panja.

Jišaj dovede sedam svojih sinova

Sigurno je bio ponosan dok je proroku pokazivao sedmoricu sinova. No, premda je bio pozvan da dođe sa svim sinovima, Davida, najmlađega, nije doveo, nego ga je ostavio kod ovaca.

Ljudi prečesto stavljaju sebe na mjesto onoga koji određuje što i kako treba činiti. No, valja nam se pokoravati Božjoj volji.

Bog ne mjeri našim mjerilima. Bog ne gleda stasitost i mišiće, nego proniče srce. Zato i niti jedan od Jišajevih sinova, koji su smatrani snažnima, ne biva izabran, nego najmlađi, osmi sin.

David je bio osmi sin. On time ujedno postaje praslika Mladice koja će izniknuti iz panja Jišajeva, onoga koji će uskrsnuti u osmi dan, odnosno u prvi dan u tjednu. Onoga koji će, nakon stvaranja svijeta u sedam dana, simboličkim osmim danom stvoriti novo nebo i novu zemlju.

Deset sireva odnesi njihovu tisućniku

Jišaj po svom sinu šalje mito za zapovjednika pod kojim su ratovali njegovi sinovi. Vjeruje da će svojim dodvoravanjem poštedjeti sinove i omogućiti im bolji položaj.

Usput iskazuje silno nepovjerenje prema Davidu jer traži od njega da mu donese znak da je izvršio što mu je naložio.

Vjera ti je bitna? Pridruži nam se:

S druge strane Bog sudbinu svog naroda povjerava dječaku, a ne ljudima na položajima i s vlašću. I Bog itekako pokazuje da ima povjerenja u Davida kad ga upućuje u dvoboj s Golijatom.

Još jednom se jasno očituje razlika u Božjoj i ljudskoj perspektivi i različitom poimanju stvari.

Sin Jišajev

Kralj Šaul, osjećajući kako se milost Božja odmiče od njega koji je nije htio i ispunja Davida, sve više i sve jače pokazuje neprijateljstvo prema njemu.

S podsmijehom i porugom ga naziva sinom Jišajevim. Kao da želi slomiti njegov ponos spominjući njegovo podrijetlo i oca koji se uzdao u čovjeka i svoje kombinatorike.

I opet se pokazuje kako Bog drugačije gleda na ljude i ne obazire se na podrijetlo, nego poziva svakog čovjeka da ispuni svoje poslanje i učini svijet boljim mjestom.

Nikola Kuzmičić

Foto: Shutterstock.com