Vitraj

Kad je Isus nastupio, bilo mu je oko trideset godina. Bijaše – kako se smatralo – sin Josipov, Elijev, Matatov, Levijev, Malkijev, Janajev, Josipov. Matatijin, Amosov, Naumov, Heslijev, Nagajev, Mahatov, Matatijin, Šimijev, Josehov, Jodin, Johananov, Resin, Zerubabelov, Šealtielov,Nerijev, Malkijev, Adijev, Kosamov, Elmadamov, Erov, Jošuin, Eliezerov, Jorimov, Matatov, Levijev, Šimunov, Judin, Josipov, Jonamov, Elijakimov, Melejin, Menin, Matatin, Natanov, Davidov, Jišajev, Obedov, Boazov, Salin, Nahšonov, Aminadabov, Adminov, Arnijev, Hesronov, Peresov, Judin, Jakovljev, Izakov, Abrahamov, Terahov, Nahorov, Serugov, Reuov, Pelegov, Eberov, Šelahov, Kenanov, Arpakšadov, Šemov, Noin, Lamekov, Metušalahov, Henokov, Jeredov, Mahalalelov, Kenanov, Enošev, Šetov, Adamov, Božji.

Lk 3,23-38

Izak je plod Abrahamove vjere. Izak je jamac Božje vjernosti. U tom kontekstu biva potpuno zbunjujuća Božja odredba da Abraham žrtvuje svoga sina Izaka.

Uzmi sina jedinca koga ljubiš

Nije zbunjujuća činjenica prinošenja ljudske žrtve, jer je to bilo uobičajeno u ono doba. Zbunjujuća je bila činjenica da bi se žrtvovanjem Izaka pogazilo Božje obećanje.

Vjera uvijek balansira između navezanosti na ovozemaljsko i potpunog predanja Božjoj volji. Bog ne niječe vrijednost stvorenih stvari. Jasno se ističe da je Izak sin kojega Abraham voli. Ipak, Bog traži potpunu vjernost i potpuno povjerenje.

Zadivljuje Abrahamova vjera kojom se uputio prema mjestu koje mu je Bog označio. I premda su ga mučile brige koje svaki roditelj lako prepoznaje, čini se kao da ide naprijed pun povjerenja u zaokret koji će Bog izvršiti.

Ali gdje je janje za žrtvu

Jednako udivljenje izaziva i Izakovo penjanje na brdo u mističnoj pokrajini Moriji. Znajući za praksu koju su imali okolni narodi, sigurno je vrlo brzo naslutio da će on biti prinesen za žrtvu. Ali i on, snažen vjerom svoga oca, ne bježi od onoga što im je Bog naredio.

Bog će već providjeti

Vjera da Bog ima rješenje i u situaciji koja izgleda potpuno bezizlazna učinila je da Bog na kraju još jednom ponavlja Abrahamu svoje obećanje.

Primjer je to koji se i svima nama daje. Primjer koji nam govori da Bog ima rješenje za nas u svakoj situaciji ako mu se potpuno prepustimo. Čak i ako traži od nas da prijeđemo granicu našeg shvaćanja i ljudske logike.

Tako pođu obojica zajedno

Penjanje Abrahama i Izaka, penjanje oca i sina, roditelja i djeteta, upućuje nam poruku o važnosti primjera koji vlastitim životom roditelji daju svojoj djeci.

Vjera ti je bitna? Pridruži nam se:

Izakova vjera se snaži Abrahamovom vjerom. Jednako tako se vjera naše djece snaži u roditeljskoj vjeri.

Roditelji nisu pozvani samo pokazati put kojim se uspinje prema vrhu, nego su dužni primiti svoje dijete za ruku i zajedno s njime krenuti u avanturu penjanja. U avanturu života prema Božjoj volji i njegovoj Riječi.

I tada se mogu događati čuda. Tada će se pronaći izlaz iz svake situacije ma koliko nam izgledala bezizlazna.

Nikola Kuzmičić

Foto: Shutterstock.com