Jeste li ikada razmišljali o svetom Josipu kao o ocu? Je li vam ikada palo na um kako Isus želi da vam sveti Josip bude brižni duhovni otac? Crkva je uvijek razumjela Marijino duhovno majčinstvo Crkve, ali nije uvijek razumjela duhovno očinstvo svetog Josipa u odnosu s Crkvom. Da bismo razumjeli zašto, moramo pogledati što je Crkva razumjela i naučavala o Isusovu duhovnom očinstvu svetog Josipa.

Tijekom prvih nekoliko stoljeća kršćanstva bilo je ljudi u Crkvi, uključujući i crkvene oce, koji nisu bili sigurni može li se svetog Josipa doista zvati Isusovim ocem. Bez obzira na činjenicu da Sveto pismo svetog Josipa jasno naziva Isusovim ocem (vidi Lk 2,33,48), mnogi su rani kršćani mislili da se svetog Josipa ne može zvati Isusovim ocem. Bili su oprezni glede toga naslova zato što nisu željeli da ljudi misle da je sveti Josip bio Isusov biološki otac. U biti, nisu željeli ni na koji način poljuljati vjerovanje u Marijino djevičanstvo. Crkva je tek propovijedanjem svetog Augustina u četvrtom stoljeću jasno objasnila Isusovo očinstvo svetog Josipa. U jednoj propovijedi sv. Augustin kaže da je sveti Josip, iako nije bio Isusov biološki otac, ipak pravi Isusov otac zato što se prema Isusu odnosio očinski, a to znači autoritativno, nježno i odano. Nakon što je sv. Augustin raščistio Isusovo očinstvo svetog Josipa, ono se više nikada nije dovodilo u pitanje. I, budući da je sveti Josip uistinu otac Glave Mističnog Tijela Kristova, time je on neizbježno i otac svih udova Tijela Kristova. Takvo razumijevanje zaštitništva i očinstva svetog Josipa nad Crkvom polako je počelo prodirati u pisana djela svetaca i mistika.

Iz Svetoga pisma znamo da je sveti Josip pazio i štitio Isusa kao otac. Iz predaje znamo da sveti Josip pazi i štiti Mistično Tijelo Kristovo, Crkvu, kao duhovni otac Crkve. A što to znači za vas osobno? Pa, vi ste ud Crkve. Zar Isus ne želi da sveti Josip pazi na vas jednakom očinskom ljubavi, autoritetom, nježnosti i vjernosti kao što je pazio i na Isusa? Odgovor je: DA.

U 19. stoljeću Isus je izrijekom zapovjedio službenici Božjoj Mariji Marti Chambon da svetog Josipa zove „ocem”. Ta je sveta časna sestra primila izvanredne milosti od Isusa, Marije i svetog Josipa, i poznata je kao „Mističarka svetih Rana”. Isus joj je rekao ovo:

Moraš svetog Josipa zvati ocem jer sam mu ja dao taj naslov i dobrotu oca.1

Krštenjem ste postali dijete Božje i član Božje obitelji. Isus je vaš Gospodin, Spasitelj i brat. Sin Božji postao je vaš brat zbog jednog posebnog razloga – on želi da i vi sudjelujete u njegovu sinovskom odnosu s Nebeskim Ocem. To je temeljna kršćanska istina. Ta nam istina također pomaže razumjeti duhovno očinstvo koje sveti Josip ima u odnosu prema vama.

Gornji tekst je izvadak iz knjige Donalda H. Callowaya “Posveta svetom Josipu”. Dopuštenje izdavača za prenošenje teksta iz knjige je ekskluzivno i vrijedi isključivo za portal bitno.net. Više o knjizi možete saznati na linku ovdje.

Footnotes

  1. Isusove riječi sluškinji Božjoj sestri Mariji Marti Chambon, kako je citirano u Visitation Sisters of Chamery, Francuska, Mystic of the Holy Wounds: The Life and Revelations of Sister Mary Martha Chambon, prev. Ryan R Plummer, Lambfount, St. Louis, MO, 2019., str. 98.