„Đavao postoji kao simbolična stvarnost, ne osobna“, izjavio je vrhovni poglavar isusovačkog reda Arturo Sosa, SJ, u razgovoru za talijanski časopis Tempi, što su prenijeli neki zapadni katolički mediji.

U razgovoru za časopis, general isusovačkog reda odgovarao je, među ostalim, i na pitanje postoji li Sotona.

Rekao je:

“Na različite načine. Treba razumjeti kulturalne elemente kako bi se govorilo o toj osobi. U jeziku svetoga Ignacija zloduh je taj koji te navodi činiti stvari koje su protivne Božjem duhu. Postoji kao personificirano zlo u različitim strukturama, ali ne u osobama, jer nije osoba nego način izvršavanja zla. Nije osoba kao što je čovjek osoba. To je način na koji je zlo prisutno u ljudskom životu. Dobro i zlo su u trajnoj borbi u ljudskoj savjesti i imamo načine kako ih naznačiti. Prepoznajemo Boga kao dobroga, u cijelosti dobroga. Simboli su dio stvarnosti i đavao postoji kao simbolična stvarnost, ne kao osobna stvarnost”.

Catholic Herald i Catholic News Agency prenijeli su ovu kontroverznu izjavu isusovačkog generala, pri čemu je CNA umjesto komentara iste ponudio citat iz Katekizma Katoličke Crkve koji govori o Đavlu kao osobi:

„Iza neposlušnog izbora naših praroditelja nalazi se zavodnički glas koji se protivi Bogu, a koji ih iz zavisti strovaljuje u smrt. Pismo i crkvena Predaja vide u tom biću palog anđela, zvanog Sotona ili đavao. Crkva uči da je on bio najprije dobar anđeo, stvoren od Boga“.

Zanimljivo, Sosa je već ranije davao izjave o Sotoni koje su bile na tragu ove. 2017. je izjavio kako su ljudi „izmislili simbolične figure poput Sotone kako bi izrazili zlo“.

Tada je Sosin glasnogovornik Catholic Heraldu pojasnio kako je generalov citat izvučen iz konteksta, što je glasnogovornik opisao kao „nepravednim“.

„Kao i svi drugi katolici, o. Sosa ispovijeda i naučava ono što naučava Crkva. Ne vjeruje u neku doktrinu drugačiju od one u koju vjeruje Katolička Crkva“, rekao je glasnogovornik tada.

Umjesto zaključka, citirajmo fragment knjige „Antikrist“ Friedricha Oberkoflera u kojemu ovaj teolog progovara o teologiji zla.

„Od prosvjetiteljstva naovamo Sotona uživa u sudbonosnoj promjeni paradigme: duhovno biće đavao, nekadašnji Božji anđeo, pridijeljen je mitologiji. Zlo u svijetu i u čovjeku tumači se kao čisto ljudski fenomen, kao psihološki, psihopatski, društveni ili kulturalni fenomen.

Kritika Biblije, posebice Bultmannova ‘demitologizacija’ Biblije, Sotonu je pretumačila u neosobnu šifru zla u ruhu mita. Mnogi su zadovoljni ovom horizontalističko-racionalnom zamisli. Zbog toga se ta tema prešućuje i u propovijedanju. ‘Vjeru u đavla’ psihoanaliza uglavnom tumači kao oblik neuroze ljudi obilježenih kršćanstvom.“

Više pročitajte OVDJE.

Goran Andrijanić | Bitno.net