Svetkovina svetog  Mihovila zaštitnika grada Šibenika i Šibenske biskupije proslavljena je jutros na trgu pred šibenskom katedralom. Svečano misno slavlje i procesiju ulicama grada predvodio je pomoćni zagrebački biskup Mijo Gorski, piše na stranicama Šibenske biskupije. Uz predvoditelja koncelebrirali su: nadbiskupi splitsko makarski Marin Barišić; zadarski Želimir Puljić splitsko makarski koadjutor Dražen Kutleša, biskupi dubrovački Mate Uzinić, gospićko senjski Zdenko Križić, mostarsko duvansjki Petar Palić, umirovljeni šibenski Ante Ivas i gospićko senjski Mile Bogović,  te biskup domaćin Tomislav Rogić. Među velikim brojem svećenika bili su provincijal provincije sv. Jeronima franjevaca konventualaca fra Josip Blažević i  provincijal Franjevačke provincije Presvetog Otkupitelja fra Marko Mrše. Grad Šibenik predstavljao je gradonačelnik Željko Burić sa dogradonačelnicima Danijelom Miletom i Paškom Rakićem. Na slavlju je bio i saborski zastupnik Hrvoje Zekanović. Preko misnog slavlja pjevao je zbor kojeg su sačinjavali: Mješoviti katedralni zbor, zbor župe Ljubitovica i zbor Cor Christi iz samostana svetog Lovre. Uz orguljašku pratnju Nikole Lovrića Caparina zborom je ravnala Jelena Mikulandra.

U homiliji zagrebački pomoćni biskup Mijo Gorski naglasio je kako smo okruženi anđelima glasnicima dobrog Boga. U imenu svetog Mihovila „Tko je kao Bog“ sadržano je pitanje i odgovor. U imenu pitanju prepoznajemo divljenje svemogućem Bogu. Zajedno s anđelima divimo se Bogu zbog beskrajne ljubavi, a divljenje je izraz zahvalnosti za dar života.

Život ljudski dar je stvarateljske Božje ljubavi. Darovani smo od samog Boga posredovanjem ljubavi roditelja. Taj je dar jedinstven i neponovljiv, kazao je biskup Gorski. Naglasio je kako nas svaki dar obvezuje. Dar života nas obvezuje na zahvalnost što smo rođeni i što postojimo.  Važno je prihvatiti sebe sa svim darovima, umijećima i slabostima.

Naglasio je kako čovjek se treba ostvariti i oplemeniti vlastiti život. Oplemenjivanje vlastitog života ostvaruje se u djelovanju za druge. Mi smo pozvani uzvratiti dar za dar, ljubav za ljubav, život za život. Čovjek je dar i mora postajati dar za druge.  Upozorio je da onaj tko niječe dar života postaje poput palog anđela i suprotstavlja se vlastitom biću. Postaje od osobe sredstvo.

Nijekanje dara postaje tako lukavo i suptilno da nadmašuje ljudske sposobnosti kazao je biskup Gorski.  Ima dakle netko drugi tko nam sugerira na veoma lukav način suprotstavljanje svojoj biti. To se očituje kao temeljno nezadovoljstvo sobom i drugima. Svijet je pun primjera i mi o tome možemo posvjedočiti. Sve potrebno za život imamo,  a opet nismo zadovoljni.  I kad bi se sve posložilo po našem htijenju opet ne bi smo bili zadovoljni. I tražili bismo nekoga  tko je kriv i tko je odgovoran. Cijelo naše društvo tako funkcionira na neumornom pokazivanju, na tim harnim čistačima javnosti i crkvene i društvene i političke koji znaju optužiti ali ne znaju izrađivati. I koliko god netko misli da time čini dobro zapravo postaje sijač nepovjerenja je razdora. Jeli ikoji čovjek postao slobodan i sretan zato što su njegove slabosti postale javne? Jeli ikoji čovjek i ikoje društvo postalo bolje zbog neprestanog optuživanja?  Baš naprotiv to razotkrivanje drugoga javnosti nanosi samo bol i frustracije. Stječe  se dojam da smo svi krivi, samo je pitanje kad ćemo doći na red.

U takvom ambijentu optužbi stvara se  jedna nesigurnost, raste nepovjerenje, kazao je biskup Gorski koji je zapitao nije li to djelo sotone.  Mi Isusovi učenici ne smijemo sebi dopustiti djelovanje sila koja razaraju naše povjerenje u čovjeka i u Boga. Bez povjerenja nije moguće izgraditi ni društvo, nije moguće stvoriti dobre poslove, nije moguća Crkva, niti obitelj ,niti brak, niti prijateljstvo. Ništa nije moguće bez povjerenja jer bez beskrajnog i potpunog povjerenja u Boga nije moguće niti naše spasenje Zato nam je dužnost u ovom vremenu u kojem je toliko nepovjerenja ušlo među nas ljude izgrađivanje povjerenja. Dužni smo uvijek iznova izgrađivati povjerenje koje omogućuje život u zajedništvu i blagostanju, kazao je biskup.

Oporba Bogu traje od prije početka svijeta. Vidimo kako se nasuprot Bogu istine trajno pojavljuju osobe koje glume boga.  Zauzimaju  različite položaje, imaju i razna imena:  novac, vlast, sloboda bez odgovornosti ,posjedovanje, pseudo znanost.  Njima se sve žrtvuje  zdravlje i pamet, ukus i moral,  na kraju ljudi počevši od nerođenih pa do neizlječivo bolesnih. To je glavni kumir našega doba, a svako vrijeme ima svojih idole i svojih kumire koji prisvajaju Božja svojstva i zahtijevaju da  se ljudi pred njima prostru.  Mi znamo da se ni pred ti mene klanjamo osim pred Bogom i ni pred kime ne saginjemo  svoju glavu osim u priznanju Božje veličine, kazao je biskup Gorski.

Vjernicima Šibenske biskupije zaželio je da ostanu hrabri u svojoj vjeri i da im ne klone duh u borbi protiv zlog duha.