002

Kad uđe u Jeruzalem, uskomešao se sav grad i govorio: “Tko je ovaj?” A mnoštvo odgovaraše: “To je Prorok, Isus iz Nazareta galilejskoga.”
Isus uđe u Hram i izagna sve koji su prodavali i kupovali u Hramu. Mjenjačima isprevrta stolove i prodavačima golubova klupe. Kaže im: “Pisano je: Dom će se moj zvati Dom molitve, a vi od njega činite pećinu razbojničku.”
U Hramu mu priđoše slijepi i hromi i on ih ozdravi.
A kad glavari svećenički i pismoznanci vidješe čudesa koja učini i djecu što viču Hramom: “Hosana Sinu Davidovu!”, gnjevni mu rekoše: “Čuješ li što ovi govore?” Kaže im Isus: “Da! A niste li čitali:
Iz usta djece i dojenčadi sebi si pripravio hvalu?”
On ih ostavi, pođe iz grada u Betaniju te ondje prenoći.

(Mt 21,10-17)

Sva četvorica evanđelista opisuju događaj istjerivanja trgovaca iz Hrama. S tom razlikom da ga sinoptici stavljaju na kraj, a Ivan na početak Isusovog javnog djelovanja. Mi ćemo se koncentrirati na tekst koji je zapisao Matej (usp. 21,10-17).

Isus uđe u Hram

Neke stvari se puno bolje vide kad se uđe unutra. Isus nije osoba koja bi držala predavanja i prosuđivala iz udaljenosti, nego je onaj koji ulazi. Ulazi u ljudsku povijest, ljudsko tijelo pa i rukotvorenu kuću Božju.

Mjenjači i prodavači

Oni na koje se Isus obrušio u Hramu, premda su se nalazili u trjemovima za pogane, radili su svoj posao i time prehranjivali svoje obitelji. Radili su zapravo veoma koristan posao. Strancima su mijenjali novce da mogu obaviti svoju religioznu dužnost ili su im prodavali životinje koje su se prinosile za žrtvu. Uostalom, Josip i Marija su, od nekoga od njih, kupili ptice koje su prinijeli za žrtvu kod Isusova prikazanja u Hramu.

Isus svojim činom želi ukazati da trostruko razlikovanje koje je, nažalost, prečesto i danas aktualno u Crkvi.

Dom molitve – Pećina razbojnička

Prva stvar, onako kako je zapisano u evanđeoskom odlomku, je razlikovanje otajstva Crkve. Ne samo prostora za zajedničko slavljenje Boga, odnosno crkvu, nego otajstva cjelokupne Crkve.
Bitan je odnos s Bogom. Na koji način uspostavljamo odnos s njime? Je li, ukratko rečeno, naš odnos temeljen na ljubavi ili na interesu? Bog nas ljubi i želi da mi, ljubeći njega, ljubimo sebe i drugog čovjeka. Oni koji Boga slave jer računaju da će im osigurati sreću i uslišati molitve ne ljube, nego trguju na svojim stolovima u Hramu. Valja nam takve trgovce zauvijek maknuti iz sebe.

Milosrđe – Žrtva

Nakon što je rastjerao mjenjače i prodavače, ozdravio je one kojima je bio zabranjen pristup u Hram jer ih se smatralo grešnima i kažnjenima. I jasno nam je pokazao da za Boga nema manje vrijednih ljudi ili onih koji bi bili odbačeni. A niti za nas ne bi trebalo biti, ako smo doista Božji i živimo prema njegovoj volji.

Djeca i dojenčad – Hramsko kamenje

Zgrade se grade i razgrađuju, potrebne su nam, ali nisu za Crkvu prioritet. Potrebno je izgrađivati zajednicu koja će kliktati slavu Bogu. Ponajprije svojim životom i djelima ljubavi.
Previše se energija i novaca troši na ono što nije najbitnije, premda je nužno. Puno je važnije živjeti tako da cijeli svijet postane prostor slave Božje.

On ih ostavi i pođe iz grada

Nemojmo sami sebe zatvarati u oaze u kojima ćemo se dobro osjećati, nego izađimo u svijet i učinimo ga boljim mjestom za život. Pa makar zbog toga bili razapeti.

[facebook]Vjera ti je bitna? Klikni like[/facebook]

Nikola Kuzmičić

Ostale tekstove iz kolumne ovog autora potražite ovdje.