Slike dubokog svemira “potrebna su hrana za ljudski duh – jer čovjek ne živi samo o kruhu – osobito u ovim vremenima”, poručio je brat Guy Consolmagno, direktor Vatikanske zvjezdarnice.

Američka organizacija za istraživanje svemira NASA objavila je u ponedjeljak prvu fotografiju dubokog svemira koju je snimio teleskop James Webb. Idućih dana objavljene su i druge fotografije koje predstavljaju “najdublji pogled na naš svemir ikada snimljen”.

Prvi vatikanski čovjek za svemir i član isusovačkog reda fotografije je u izjavi nazvao “prekrasnima”, dodavši: “Znanost koja stoji iza ovog teleskopa naš je pokušaj korištenja bogomdanim znanjem kako bismo razumjeli logiku svemira.”

“Svemir ne bi mogao funkcionirati kad ne bi bio logičan. No ove nam fotografije pokazuju da svemir nije samo logičan nego i prekrasan. Pred nama se otvara Božje stvaranje u kojem možemo vidjeti Njegovu nevjerojatnu snagu i Njegovu strast za ljepotom.”

Brat Consolmagno poručio je i kako ga osobno raduje uspjeh teleskopa James Webb jer je prijatelj s mnogim znanstvenicima koji su radili na njemu.

“Istovremeno sam zadivljen i zahvalan Bogu što je nama ljudima, svojim stvorenjima, dao mogućnost vidjeti i razumjeti svoje djelo”, dodao je, citiravši potom biblijski psalam 8: “Gledam ti nebesa, djelo prstiju tvojih, mjesec i zvijezde što ih učvrsti – pa što je čovjek da ga se spominješ, sin čovječji te ga pohodiš? Ti ga učini malo manjim od Boga, slavom i sjajem njega okruni.”

Vatikanska zvjezdarnica osnovana je 1582. te je više puta mijenjala svoju lokaciju. Unatoč tome smatra se jednim od najstarijih aktivnih opservatorija u svijetu. Sjedište se nalazi u Castel Gandolfu, mjestu blizu Rima koje služi i kao papina ljetna rezidencija.