NAKON VIŠEMJESEČNE ŠUTNJE

Papa Franjo: Ovo je pravilna interpretacija pobudnice Amoris Laetitia

Papa Franjo nehotično je otkrio svoje mišljenje o pobudnici Amoris Laetitia i njezinom kontroverznom 8. poglavlju.

Foto: Shutterstock.com, papa franjo interpretacija amoris laetitiae papa franjo o amoris laetitia

Foto: Shutterstock.com

Papa Franjo nedavno je u privatnom pismu mons. Sergíju Alfredu Fenoyu, argentinskom biskupu i predstavniku pastoralne regije Buenos Aires, iskazao zadovoljstvo tumačenjem apostolske pobudnice Amoris Laetitia koje su u obliku dokumenta izdali biskupi spomenute regije, javlja Radio Vatikan.

Time je Sveti Otac prekinuo višemjesečnu šutnju vezanu uz tumačenje pobudnice, osobito njezina 8. poglavlja koje se bavi pastoralnim praćenjem rastavljenih i ponovno vjenčanih katolika.

Dokument (španjolski original dostupan je OVDJE, engleski prijevod OVDJE) pod nazivom “Osnovne smjernice za primjenu 8. poglavlja Amoris Laetitiae”, koji je odobrio dio argentinskih biskupa, namijenjen je prije svega župnicima koji rade s rastavljenim i ponovno vjenčanim parovima.

“U ovom trenutku osvrnut ćemo se samo na 8. poglavlje, s obzirom na to da ono spominje ‘biskupske smjernice’ za razlučivanje mogućnosti pristupa sakramentima nekih koji su se ‘rastavili te stupili u novu zajednicu'”, piše u uvodu dokumenta.

Biskupi tako u prvoj točki ističu kako “nije prikladno govoriti o ‘dopuštanju’ primanja svete pričesti, već o procesu razlučivanja uz pratnju svećenika”, pritom poseban naglasak stavivši na kerygmu (novozavjetnu poruku) “koja potiče ili obnavlja osobni susret sa živim Kristom”.

Premda u 4. točki ističu kako “ovo putovanje ne mora isključivo voditi prema sakramentima, već može biti orijentirano prema drugim načinima bolje integracije u život Crkve”, biskupi pišu kako u određenim slučajevima, kod kojih postoje “ograničenja koja smanjuju odgovornost i krivnju”, Amoris Laetitia “otvara mogućnost pristupa sakramentima pomirenja i euharistije”.

“Ako osoba (župnik) dođe do zaključka kako u određenom slučaju postoje ograničenja koja smanjuju odgovornosti i krivnju (AI, 301-302), osobito kada prosudi da bi naštetivši djeci iz nove zajednice osoba pala u dublji grijeh, Amoris Laetitia otvara mogućnost pristupa sakramentima pomirenja i euharistije (fusnote 336 i 351)”, stoji u 6. točki spomenutog dokumenta. Kako je naglašeno, odluku ne može donijeti pojedina osoba, već isključivo župnik koji prati par u razboritosti i razlučivanju.

Biskupi ističu kako je važno izbjeći razumijevanje da se radi o “slobodnom pristupu sakramentima” tj. da “bilo kakva situacija može opravdati takav postupak”. Dapače dalje se ističe kako pristup sakramentima može biti “posebno skandalozan” kada se radi o situacijama u kojima postoje “neriješene nepravde” (misleći osobito na odnos prema bivšem supružniku i djeci).

Za kraj predloženo je da mogući pristup sakramentima župnici izvedu na način kojim bi se izbjegle moguće “konfliktne situacije”. Također naglašavaju kako je potrebno “ne stvarati zbrku oko učenja Crkve o nerazrješivosti ženidbe”.

Papa Franjo u posebnom se pismu (engleski prijevod dostupan OVDJE) od 5. rujna, zahvalio na dokumentu i poslu koji su napravili biskupi, istaknuvši kako se radi o “pravom primjeru praćenja za svećenike”.

“Dokument je vrlo dobar i u potpunosti objašnjava smisao 8. poglavlja Amoris Laetitiae. Nema druge interpretacije. Siguran sam kako će donijeti mnogo dobra. Neka Gospodin nagradi ovaj plod pastoralnog milosrđa.”

Premda pismo i spomenuti dokument nisu bili namijenjeni javnoj objavi, njihov sadržaj “procurio je” prije nekoliko dana na servisu InfoCatolica, kao i na blogu argentinskog katolika poznatog kao The Wanderer. Sadržaj je potom na engleski preveo i objavio kanadski LifeSiteNews, a uskoro je autentičnost pisma potvrđena i u L’Osservatore Romano, poluslužbenom glasilu Vatikana.

Prema informacijama LSN-a, dokumente je u javnost pustio neimenovani argentinski svećenik, navodno nezadovoljan smjernicama. Bloger koji je objavio dokument i pismo također je napisao kako su neki argentinski svećenici na privatnom sastanku otvoreno iskazali neslaganje s biskupskom direktivom, a podršku im je pružio i kardinal Mario Poli koji je u pratnji kanonskog pravnika poručio kako “euharistiju mogu primiti jedino razvedene i ponovno vjenčane osobe koje žive zajedno poput brata i sestre, čuvajući čistoću”.

Važno je istaknuti i kako se mnogi katolički prelati ne slažu s ovakvom interpretacijom kakvu nudi dio argentinskih biskupa, navodeći kako ključ interpretacije Amoris Laetitiae mora biti tradicija i nauk Katoličke Crkve.

Ubrzo nakon objave pisma uslijedila je rasprava među nekim katolicima o tome je li Papa ovim činom promijenio Nauk, međutim u ovom trenutku valja istaknuti izjavu nadbiskupa Georga Gaensweina, jednog od najbližih suradnika Svetog Oca Franje i osobnog tajnika pape emeritusa Benedikta XVI., koji je u srpanjskom intervjuu za Schwäbische Zeitung izjavio da “ako Papa stvarno želi promijeniti neki aspekt doktrine, to mora učiniti jasno, kako bi to bilo obvezujuće”.

“Važni principi Učiteljstva ne mogu se mijenjati polurečenicama ili moguće dvosmislenim fusnotama. Izjave koje se mogu protumačiti na različite načine su riskantna stvar”, zaključio je Gaenswein.

Slično smatra i kardinal Muller, prefekt Kongregacije za nauk vjere, koji je istaknuo kako je Amoris Laetitia u suglasju s prethodnim crkvenim dokumentima tj. s “Familiaris Consortio” svetog Ivana Pavla II. te “Sacramentum Caritas” Benedikta XVI. Oba ta dokumenta, svaki na svoj način, ističu tradicionalni nauk Crkve po kojem katolik kojemu brak nije proglašen ništavnim, a živi s novim partnerom i ima seksualne odnose s njim, ne može pristupiti svetoj pričesti jer je u stanju grijeha.

Tino Krvavica | Bitno.net

Objavljeno: 14. rujna 2016.

Možda vam se svidi