Južnoafrički kardinal Wilfrid Napier poručio je u tekstu koji je napisao o skorašnjoj Sinodi o obitelji kako “trpanje ljudi u ‘konzervativne’ ili ‘liberalne’ ladice” nije odgovarajući način na koji se treba pripremiti  za Sinodu, te naglasio koje su to teme koje istinski muče suvremene katoličke obitelji i kojima bi trebalo raspravljati.

Nadbiskup Durbana inače je jedan od četvorice delegata – predsjednika na nadolazećoj Sinodi o obitelji, stoga je njegov tekst objavljen jučer u The Catholic Heraldu izazvao veliku pažnju.

Kardinal Napier napisao je kako je u pripremama za Sinodu bilo važno održati “zdravu ravnotežu, ne samo između istine i ljubavi, nego i između ciljeva dvije posebne skupine unutar Crkve”.

“Jedna je skupina na prošlogodišnjoj Sinodi očito pokušavala osigurati pozitivniji pristup prema ljudima koji su u izvanbračnim i drugim intimnim odnosima. Druga je skupina (kao i javnost u Crkvi) željela da sinoda pošalje jasnu i nedvojbenu poruku o potvrdi nauka Crkve koji se vjerno primjenjuje”, napisao je kardinal.

Napier je potom napisao kako “nikada nije mogao prihvatiti da su ljudi zaposleni trpanjem drugih u ove ili one ‘ladice’, tabore ili kategorije”, očito se referirajući na brojne napise i analize uoči Sinode.

“Pokušava se otkriti što će netko reći prije nego što je rasprava uopće počela. Što je neko pitanje kontroverznije, tim je to trpanje u ladice jače. Prema mom iskustvu, nema čovjeka koji može biti potpuno u ‘konzervativnoj’ ili ‘liberalnoj’ ladici. Nije samo nepošteno nego i neistinito ljudima tako lijepiti etikete. To je nepravedno i prema samom procesu diskusije, jer puna istina tako nikada neće izaći na površinu”, napisao je Južnoafrikanac.

Iz tih razloga, nastavlja kardinal, odlučio je svoj fokus na Sinodi potpuno usmjeriti na njezinu temu, a ona je: Poslanje i misija obitelji u suvremenoj Crkvi i svijetu.

“Nadalje, pokušat ću biti što je moguće praktičniji u suočavanju s problemima koje je prepoznala prošlogodišnja Sinoda. Učinit ću tako jer želim osigurati da katoličke obitelji imaju svoju ulogu u stvaranju kvalitetnih i stabilnih katoličkih brakova”, pojasnio je Napier i potom definirao pet ključnih područja u kojima obitelj ima izazove na koje treba odgovoriti:

“Prvo područje je priprava za brak. Drugo jest povezano s potrebom da se mlade parove prati najmanje pet do sedam godina kroz njihov brak. Treće jest služba pomoći bračnim parovima koji imaju problema. Četvrto je primjena utvrđivanja ništavosti braka koji su nepovratno propali. Peto jest skrb za obitelji koje žive u posebno teškim okolnostima”.

Kada je u pitanju kriza braka, piše kardinal, ne treba se fokusirati samo na probleme, nego i na milijune brakova koji su čvrsti i stabilni. U njima treba prepoznati osobite kvalitete koje ih čine takvima, a potom ih prenijeti u procese priprave i tečajeva za brak.

Obitelji trebaju prepoznati svoju misiju i poslanje u Crkvi,  a ona svakako treba biti povezana s pripravom i praćenjem kroz brak novovjenčanih parova.

“Takav pristup omogućio bi iskusnim bračnim parovima da stvore i razviju programe za praćenje mlađih parova kroz ključne rane faze njihova braka, one u kojima moraju učiti i priglagođavati se. Mladi bračni pravo moraju prvo naučiti živjeti zajedno, a potom i sa svojom djecom”, napisao je kardinal Napier i dodao kako na Sinodi želi čuti iskustvo iz katoličkih crkvi istočnih obreda, posebice Siro-malabarske katoličke Crkve i Siro-malankarske katoličke Crkve.

“Ove dvije crkve imaju specifično shvaćanje kateheze i formacije u vjeri. Kod njih, ta formacija nije fokusirana samo na pripravu za sakramente nego i za pripravu na život u vjeri u raznim poslanjima na koje je osoba pozvana. Takva iskustva i pristupi mogu biti poučni za ostatak katoličkog svijeta”, zaključio je kardinal.

Goran Andrijanić | Bitno.net