Bono

Foto: Wikimedia/Remy Steinegger

Kao što je pokazao u svojoj enciklici Bog je ljubav, a i kasnije na petom Svjetskom susretu obitelji u Valenciji (Španjolska), papa Benedikt XVI. je – slično svom prethodniku Ivanu Pavlu II. – imao namjeru pomoći svijetu da uvidi vezu između božanske (agape) i seksualne ljubavi (eros). Da bismo lakše razmišljali o tim temama, želio bih se okrenuti nekome tko se čini nevjerojatnim izvorom: Bonu, pjevaču U2-a, kojeg smatram najvećim rock bendom na svijetu.

Sigurno ste čuli Bona kako pjeva o „fever“ („groznici“) koja ga obuzima kada je „beside her… desi-i-i-i-re, desi-i-i-i-re“ („pored nje… žudnja“). No, on nije uobičajen roker koji veliča požudu. Bono možda još uvijek nije našao što je tražio, ali je čovjek u iskrenoj potrazi za načinom kako integrirati eros i agape.

U knjizi-intervjuu s Michkom Assayasom, Bono poduže izlaže svoja nekonvencionalna kršćanska uvjerenja. I Assayas jednostavno ne može razumjeti kako jedna od najvećih svjetskih rock zvijezda može vjerovati da je Isus Sin Božji. Niti može razumjeti kako je Bono ostao vjeran svojoj ženi punih 25 godina.

U dijelovima dijaloga koji slijedi, Bono niječnim odmahivanjem glave odgovara na skeptičnu sugestiju svog sugovornika da se radi o „utjelovljenju“ pohotnih iskušenja. Bono upravo ovdje zaustavlja Assayasa i genijalnim potezom usmjerava razgovor prema razmišljanju o vezi između erosa, agape i utjelovljenja Sina Božjega.

Assayas: „Ali vi ste pjevač i frontmen benda, i to ne bilo kakvog. Siguran sam da ste bili u iskušenju. Ne razmišljate li katkad da, bez obzira što ste odlučili (o vjernosti svojoj ženi), ljubav treba biti utjelovljena? … Sjetite se groupiea.“

Bono: „Mi nikada nismo poticali takvo okruženje ako mislite na groupie u smislu na kojeg ja mislim, tj. seksualne uslugu u zamjenu za bliskost s bendom… Mora se izbjegavati iskorištavanje fanova, njihovo seksualno zlostavljanje, ali glazba jest seksualna… Ponekad se … erotska ljubav (o kojoj pjevamo) može pretvoriti u nešto mnogo veće, u više ideje ljubavi, Boga i obitelji. Za mene to vrlo lako proizlazi jedno iz drugog.“

Assayas: „Iznenađen sam lakoćom pojavljivanja religije u vašim odgovorima, bez obzira kakva bila pitanja. Kako to da uvijek citirate Bibliju? Je li to zato što ste je učili u školi? Ili zato što su vaš otac ili majka željeli da je čitate?“

Bono: „ Pokušat ću vam objasniti nešto što će, nadam se, dati smisao cijelom razgovoru… Sjećam se da sam se vraćao s vrlo dugačke turneje… Na Badnju večer ušao sam u katedralu sv. Patrika… I ranije mi je sinula, ali tada se doista spustila na mene: priča o Božiću. Zadivljujuća je ideja da je Bog, ako u Svemiru postoji snaga Ljubavi i Logike, taj koji nastoji objasniti Samoga Sebe. Da On nastoji objasniti i opisati Sebe time što će postati Djetetom koje se rodilo u siromaštvu… Dijete. Samo sam pomislio: ‘Wow!’ Samo poezija. Ljubav koja se ne može spoznati, moć koja se ne može spoznati, opisuje samu sebe kao najranjiviju. To je to.

Sjedio sam tamo i… suze su mi se počele kotrljati niz lice. Vidio sam genijalnost toga, krajnju genijalnost u odabiranju pojedinačne točke u vremenu i odluci o prijelazu na nju. Jer, to je upravo ono o čemu smo ranije razgovarali: ljubav treba pronaći oblik, initmnost treba biti šapat. Za mene to ima smisla. To je zapravo logično. To je čista logika. Bît se mora objaviti. To je neizbježno. Ljubav treba postati akcija ili nešto konkretno. To bi se moralo dogoditi. Mora biti utjelovljenje. Ljubav mora postati tijelom. Nije li to ono o čemu ste ranije govorili?“

Christopher West | www.strangenotions.com

Prijevod:  H.N.P. 

[facebook]Želiš li i dalje biti na izvoru istinitih informacija – klikni like[/facebook]