OTAC DWIGHT LONGENECKER
Američki svećenik o neobičnom noćnom susretu: Rekao mi je da je on moj anđeo čuvar
“Sjećanje na taj događaj nije živo samo u mojoj glavi. Svjesnost o stalnoj prisutnosti anđela snažna je gotovo svakog dana…”
Poznati američki katolički svećenik, o. Dwight Longenecker, podijelio je na svom blogu zanimljivo svjedočanstvo.
Opisujući kako je kao mladi svećenik 1987. hodočastio autostopom od Engleske do Jeruzalema, o. Longenecker progovara o iskustvu susreta s vlastitim anđelom čuvarom koji se, tvrdi, odvio tijekom posjeta prekrasnom mjestu Mont-Saint-Michel i tamošnjem samostanu sv. Mihaela.
“Hodao sam prema vrhu poznatog brda Mont-Saint-Michel i pronašao prostorije redovničke zajednice. Oni žive u nekadašnjoj opatovoj kući, s lijeve strane kad se približavate samostanu. Primili su me, pokazali mi sobu te sam im se pridružio na nekoliko dana.”
Prve noći, u tri ujutro, nešto ga je probudilo.
“Bio sam potpuno budan i svjestan prisutnosti uz dno mog kreveta. Činila mi se višim od dva metra. Iznimno snažna i prepuna mira.”
“U mislima sam pitao: ‘Tko si ti?’, a odgovor je bio: ‘Tvoj anđeo čuvar. Hodam uz tebe na ovom putovanju’. Pitao sam smijem li saznati anđelovo ime i on je pristao pod uvjetom da to nikome nikada ne otkrijem. Potom sam počivao u njegovoj prisutnosti što je, činilo mi se tada, dosta dugo potrajalo prije nego sam ponovno zaspao.”
“Sjećanje na taj događaj nije živo samo u mojoj glavi. Svjesnost o stalnoj prisutnosti anđela snažna je gotovo svakog dana, kad zastanem kako bih ju posvijestio”, piše svećenik.
O. Longenecker je, kaže, svjestan da se susret s anđelom može objasniti kao subjektivno iskustvo unutar njegovom uma.
Navodi kako bi skeptici mogli reći da je bio umoran i pod stresom od dugog puta te otvoren sugestijama osobito pri susretu s veličanstvenim mjestom kao što je Mont-Saint-Michel.
Neki bi možda primijetili da se cijeli događaj dogodio u tri ujutro kada je um posebno podložan sugestijama.
“Ako zapravo i nisi sanjao cijelu stvar”, mogli bi poručiti skeptici, “bilo je to najbliže snu. Probudiš se, ali si još uvijek u polusnu. Tvoj um proizveo je ono što si protumačio kao susret s tvojim anđelom čuvarom.”
O. Longenecker ističe kako bi sve te kritike mogle biti istinite, no kao odgovor ističe slučaj svete Ivane Orleanske.
“Sjetim se rečenice svete Ivane Orleanske na suđenju – ili su to možda riječi koje joj je u usta stavio George Bernard Shaw, autor drame o Ivani. Kako god, suci su na suđenju odbacili njezine vizije rekavši da se sve odigralo u ‘njezinoj mašti’, na što je ona odgovorila: ‘Naravno, kako bi mi drugačije Bog mogao govoriti osim kroz moju maštu?’.”
Američki svećenik također imaginaciju ističe kao ključ.
“U našem znanstvenom i ciničnom dobu odbacujemo maštu, misleći da je dobra samo za uživanje u fantastičnoj literaturi ili sentimentalnim New Age mislima. Ali ona je vjerojatno najmoćniji i najvažniji aspekt naših umova.”
“Sva prekrasna umjetnost dolazi iz mašte. Svi najveći izumi započinju s maštom. Sva velika djela stvaraju se u mašti. Sve molitve, religije, duhovnosti i inspiracije izviru iz mašte.”
“Mašta je naš prolaz u nebo”, poručio je o. Longenecker, zaključivši:
“Je li se susret s anđelom odigrao u mojoj mašti? Naravno. Kako bi anđeo drugačije mogao komunicirati sa mnom nego preko mašte?”
Tino Krvavica | Bitno.net