O mogućem vraćanju djece deportirane u Rusiju, rekao je da se pokušavaju pronaći razni mehanizmi, kako bi se to, kako se nada, moglo ostvariti. Potaknuo je, osim toga, reformu UN-a te, a što se tiče nasilja na Bliskom istoku potaknuo na obnovu uzajamnoga povjerenja kao temelja za priznavanje dviju država.

Mir u Ukrajini morat će biti pravedan mir – istaknuo je Papin državni tajnik kardinal Pietro Parolin govoreći u četvrtak, 6. srpnja, u intervjuu za talijansku državnu televiziju o misiji kardinala Zuppija u Kijivu i Moskvi za koju je rekao da je bila vrlo važna i usredotočena na humanitarno područje, odnosno na razmjenu zarobljenika i vraćanje djece u Ukrajinu, što to je zahtijevalo razgovor s Moskvom. Za nas je to važno jer i takve humanitarne geste mogu biti putevi koji vode do mira. Zbog toga se posebno ističe ta humanitarna dimenzija koja može pomoći okončanju rata – rekao je kardinal Parolin.

Napomenuo je da je Sveta Stolica uvijek tražila da se primjenjuje međunarodno pravo, da sve države pristanu na poštovanje međunarodnoga prava kao načina za očuvanje mira i rješavanja sukoba. To pak uključuje niz načela među kojima dijalog, pregovore, put pravednosti i priznavanje granica, pravo naroda na samoodređenje, te poštovanje manjina – istaknuo je Papin državni tajnik.

Osvrćući se na opasnost od nuklearne eskalacije, kardinal je kazao da je to veliki problem. Čini mi se da se danas ne teži smanjivanju arsenala nuklearnoga oružja nego njihovom povećanju – primijetio je – te čak i pomoći zemljama koje ih nemaju da ih nabave u obrambene svrhe. Stajalište je Crkve i Pape jasno: posjedovanje i uporaba nuklearnoga oružja nemoralna je jer to znači uništenje čovjeka i svijeta. Da bi se to izbjeglo potrebno je – prema kardinalovim riječima – eliminirati nuklearno oružje kako ono ne bi više bilo takva opasnost za cijelo čovječanstvo.

Kardinal Parolin se, među ostalim, osvrnuo na reformu Ujedinjenih naroda, duh Helsinškoga procesa, europsku migracijsku politiku, izazove mira na Bliskom istoku, ističući pritom da je konačno rješenje problema u odnosima između Izraelaca i Palestinaca priznanje dviju država, zatim vjersku slobodu u svijetu te zauzimanje Crkve širenje u svijetu kršćanskoga viđenja muškarca, žene i obitelji.