Inicijativa “U ime obitelji” uskratila akreditacije HRT-u, Indexu i ostalim medijima koji šire govor mržnje

 U ime obitelji: HRT-u i medijima koji koriste govor mržnje uskraćen prijenos referendumskog druženja volontera "U ime obitelji"

Foto: wikimedia.org

Građanska inicijativa „U ime obitelji“ organizira u nedjelju navečer, 1. 12. 2013. druženje volontera i podupiratelja Inicijative, ljudi koji su na različite načine doprinijeli održavanju prvog narodnog, ustavotvornog referenduma u 23 godine postojanja Republike Hrvatske.

Brojni hrvatski i strani mediji zatražili su akreditaciju za sutrašnje druženje volontera i podupiratelja. Građanska inicijativa „U ime obitelji“ odlučila je, ne bez žalosti, uskratiti javljanje i izvješćivanje s mjesta okupljanja volontera „U ime obitelji“ jedinoj domaćoj nacionalnoj televiziji – HRT-u.

HRT je kao javna televizija financirana iz proračuna RH i mjesečnim pretplatama od 80,00 HRK koje plaćaju svi hrvatski građani koji imaju TV ili radio prijemnik. Osim obaveze da djeluje kao javna televizija, HRT ima zakonsku i profesionalnu odgovornost pridržavati se Pravila o postupanju tijekom referenduma od 19. 4. 2013. Odredbe pravila traže od HRT-a da se od početka izjašnjavanja birača o referendumskom pitanju do kraja referendumskog izjašnjavanja pridržavaju sljedećih odredbi:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– mogućnost podjednake zastupljenosti stajališta o referendumskom pitanju;
– nijedna zainteresirana strana u referendumskom procesu ne smije imati povlašten položaj;
– načela uravnoteženosti, poštenja i nepristranosti;
– zastupljenost zainteresiranih strana u posebnim emisijama u programima HRT-a bit će podjednaka, itd.

Međutim, kroz cijelo referendumsko razdoblje, HRT se – izuzimajući malobrojne profesionalno odrađene emisije – nije pridržavao načela profesionalnosti, nepristranosti i neovisnosti te je time otežavao biračima da donesu informiranu odluku o referendumskom pitanju. Krivotvorenje informacija, pristranost voditelja, tendenciozan odabir gostiju, neizvješćivanje o važnim događajima i temama, dostigao je svoj vrhunac jučerašnjim, najnovijim krivotvorenjem izjave predstavnice „U ime obitelji“ u emisiji Hrvatska uživo koju je vodio g. Domagoj Novokmet.

Pretvorivši se u servis aktualne vlasti HRT je zanemario svoju obavezu da „kvalitetnim, vjerodostojnim i raznolikim informativnim programom nastoji pomoći ljudima, informirati ih i educirati da razumiju društvene događaje koji utječu na njihov život, poticati i razvijati opće društvene vrijednosti, posebno demokraciju, toleranciju i nacionalni identitet.“

Svjesni smo pristranosti i u izvješćivanju drugih nacionalnih televizija, no, kao komercijalne televizije one su odgovorne svojim vlasnicima, a građani ih ne financiraju obaveznom pretplatom. Hrvatska radiotelevizija, kao javni medij koji financiraju sami građani i koja ne sudjeluje u tržišnom natjecanju u potpuno je drugoj poziciji.

Građanska inicijativa uskratila je, na inzistiranje brojnih volontera, sudjelovanje u Referendumskoj noći i portalima Index.hr, Net.hr, T-portal te svim izdanjima EPH grupe i Novom listu jer su krajnje neprofesionalno izvješćivali o referendumu, sustavno vrijeđali sve građane koji žele glasati ZA brak kao zajednicu žene i muškarca, krivotvorili informacije o Građanskoj inicijativi, proizvodili i širili govor mržnje te krivotvorenjem stvarnosti i zastrašivanjem građana služili aktualnoj vlasti, sužavajući prostor građanske slobode i demokracije.

uimeobitelji.net


Dragi čitatelji, ovisimo o vama i računamo na vas i vašu pomoć! Podržite naše djelovanje članstvom u Klubu prijatelja! Doznajte više na ovom linku!

 

Objavljeno: 30. studenoga 2013.

Možda vam se svidi