Još traju komentari o molitveno-euharistijskom susretu koji se prošli vikend dogodio na Nacionalnom stadionu u Varšavi i koji je već proglašen jednim od najvažnijih duhovnih događanja te vrste u Poljskoj

Foto: Krzysztof Stępkowski/profeto.pl

Foto: Krzysztof Stępkowski/profeto.pl

Veliki molitveno-euharistijski susret koji se prošle subote dogodio u Varšavi na Nacionalnom stadionu i na kojem se okupilo skoro 60.000 ljudi ne prestaje izazivati komentare u tamošnjim medijima, a neki su ga katolički publicisti već prozvali jednim od “najvažnijih duhovnih događaja koji su se dogodili u Poljskoj u nekoliko zadnjih godina”.

Duhovna obnova “Isus na stadionu” koju je predvodio svećenik iz Ugande John Bashobora uz pomoć nekoliko stotina poljskih svećenika i uz sudjelovanje nadbiskupa varšavsko-praskog Henryka Hosera i njegova pomoćnog biskupa Mareka Solarczyka, bila je pripremana i najavljivana nekoliko mjeseci unaprijed, a predbilježbe za sudjelovanje na njoj pokazale su velik interes vjernika za taj događaj. Nacionalni stadion, koji je nedavno dovršen za Europsko prvenstvo u nogometu bio je krcat vjernicima iz Poljske i drugih zemalja, a u njegovoj sredini izgrađen je veliki oltar u obliku srca, s 15 metara visokim križem u sredini. Tijekom programa koji je trajao od 8 ujutro do nešto malo prije 10 sati uvečer, s pauzom za objed, okupljeni vjernici slušali su nekoliko nagovora Bashobore, afričkog svećenika karizmatika koji je s okupljenima molio molitvu ozdravljenja. Središnji događaj susreta bilo je euharistijsko slavlje koje je predvodio biskup Solarczyk, a koncelebriralo mu je više od 500 svećenika iz Poljske. Okupljanje je završilo klanjanjem pred Presvetim oltarskim sakramentom. Posjetiteljima je preporučeno da na okupljanje dođu ispovjeđeni, zbog čega su se dan ranije u varšavskim crkvama pred ispovjedaonicama stvorili veliki redovi. Oni koji su se željeli ispovjediti na stadionu, međutim, mogli su to učiniti jer su im na raspolaganju bili svećenici koji su se spontano odlučivali udijeliti vjernicima sakrament pomirenja, piše katolički tjednik Gosc Niedzielny. Cijeli događaj bio je snažnim iskustvom Duha Svetoga i jedinstva u molitvi koje je došlo s Njim, komentirali su katolički novinari koji su nazočili događaju, a mnogobrojna svjedočanstva govore o duhovnim i tjelesnim ozdravljenjima.

“To na kakav je način Isus djelovao na stadionu, za mnoge je bilo nevjerojatno. S tribina se čuo smijeh radosti u Duhu Svetom, ali i krici demonskih manifestacija. Događala su se nagla obraćenja i ispovijedi nakon godina života u grijehu, suze koje su čistile i molitve u jezicima koje su se događale tako iznenadno da su šokirale one koji su ih molili. I Božji mir, koji je pokrivao sve u tom najvećem svetištu u Varšavi”, napisala je Joanna Jureczko-Wilk, novinarka tjednika Gosc Niedzielni, najutjecajnijeg katoličkog medija u Poljskoj koji je susretu dao jaku potporu.

O “demonskim kricima” koje je opisala novinarka u svom tekstu svjedočila su i druga izvješća s okupljanja. Organizatori “Isusa na stadionu” bili su spremni za takve slučajeve, pa su okupljenima na raspolaganju bili svećenici egzorcisti, ali i volonteri psiholozi.

Među mnogobrojnim svjedočanstvima nazočnih možda je dobro istaknuti ono konzervativnog publiciste Dawida Wildsteina, koji nije katolik nego židov, ali je u svom komentaru napisao “kako nije uspio ostati ravnodušan na ono što je vidio toga dana”.

“Vidio sam desetke tisuće ljudi koji se nisu bojali. Koji su odavali slavu. Vidio sam sveobuhvatan obred na koji su bili pozvani svi – gayevi, ljudi druge boje kože, bogati, siromašni. Čuo sam krik iz tisuću grla – Bog je mojim Gospodinom i samo On. Ljude koji su u stanju odbaciti idolatriju onoga što im se nudi tu i sada, Transcendencija koja je bila otkrivena kroz obred i Pismo pokazivala se tako moćna da se nije morala bojati kiča (koji se zna pojavljivati na ovakvim masovnim okupljanjima) – čak i kada bi se pojavio na momente, ona mu je davala dubinu”, napisao je Wildstein.

[facebook]Želiš li i dalje biti na izvoru istinitih informacija – klikni like[/facebook]

Ono što je bilo za očekivati jesu napadi iz liberalno-lijevog tabora na skup i njegove organizatore . Tako je o. Bashobora u tekstovima medija takvog usmjerenja uoči skupa bio opisivan kao “šarlatan iz Afrike” koji sebe proglašava čudotvornim iscjeliteljem i koristi slabosti potrebitih (iako svećenik iz Ugande u svakoj mogućoj prigodi naglašava kako na seminarima koje vodi liječi Isus, a ne on). Nakon završetka skupa napadi su se okrenuli prema nadbiskupu Henryku Hoseru koji je skup dopustio u svojoj nadbiskupiji i nazočio mu. Poljski “Newsweek” objavio je članak u kojem se prenose tvrdnje kako je Hoser bio apostolski nuncij u vrijeme genocida u Ruandi, te kako nije ništa učinio da ga spriječi. Ubrzo se ispostavilo kako su optužbe protiv nadbiskupa potpuno besmislene jer on a) nije uopće bio u Ugandi u vrijeme strašnog genocida i b) nikada nije bio na dužnosti apostolskog nuncija u toj državi.

Francziszek Kucharczak, komentator Gosca Niedzelnog ovako je komentirao napade na nadbiskupa i njihov “timing”:

“Recimo to prosto: ono što se dogodilo u subotu na Nacionalnom stadionu izazvalo je bijes đavla. Svatko malo susrećem nekoga tko mi priča koliko je taj susret bio važan za njega i njegovu vjeru. Nije čudo da đavao pokušava sada uzdrmati koliko može. Ali, budimo mirni – malo toga može.”

Jakov Ivić | Bitno.net