Molitva je apsolutno obavezna za svakoga iskrenoga kršćanina i ustrajnoga apostola. Nije rijetko da nam izgleda da mnogi sumnjaju u snagu molitve. Ja bih zapravo rekao da je to možda temeljno iskušenje – Bog ne sluša. A veoma nam često nedostaju dva ključna sastojka za dublje i autentičnije shvaćanje toga u čemu je zapravo bit molitve – u poniznosti i strpljivosti. Svetački citati o molitvi mogu nas nadahnuti i pomoći nam do kraja shvatiti te koncepte.

Težimo li mi svojim molitvama doznati budućnost, kako su činili proroci u davnoj prošlosti? Jesmo li motiviraniji znatiželjom i nesigurnošću? Svojim očajničkim željama da odmaknemo zavjesu i doznamo što se događa, ili još bolje, da kontroliramo što se događa?

To je bilo Šaulovo iskušenje. Šaul se morao suočiti s neizbježnošću opasne bitke s Filistejcima. Jedini odgovor na njegove molitve bila je tišina, a on nije mogao podnijeti Božju tišinu. Zato je odjahao do vračare, žene koja je prizivala duhove. Ako Bog neće odgovoriti, netko hoće. (usp. Ratzinger, „Isus iz Nazareta”)

Šest odličnih citata svetaca i papa o molitvi i njezinoj važnosti

  • „Molitva je najbolje oružje koje imamo. Ona je ključ koji otvara srce Božje.” – sv. Padre Pio iz Pietrelcine
  • „Molitva je prijateljstvo s Bogom, često razgovaranje u tajnosti s Onime za koga znamo da nas ljubi.” – sv. Terezija Avilska
  • „Ako ste izgubili volju za molitvu, vratit ćete želju za njom ponizno se vraćajući praksi molitve.” – sv. papa Pavao VI.
  • „Volite moliti. Molitva povećava srce sve dok ono ne bude sposobno u sebi sadržati Božji dar Njega samoga.” – sv. Majka Terezija
  • „Naša snaga je molitva, a Bog je slab na molitvu ponizne osobe. Bog je slab samo u tome jednome smislu: On je slab pred molitvama Svojega naroda.” – papa Franjo
  • „Ako niste čovjek molitve, ne vjerujem u iskrenost vaših namjera kada kažete da radite za Krista.” – sv. Josemaria Escriva

Ličnosti poput Mojsija (Izl 33,11), a u konačnici i sam Isus otkrivaju pravu prirodu molitve: njegov zadatak nije izvijestiti o sutrašnjim događanjima ili riješiti današnje promašaje. Takvi nam ljudi pokazuju lice Božje, a čineći to, pokazuju nam put kojim moramo krenuti.

Tada će nam dobro doći poniznost i strpljivost. Moramo biti ponizni jer je uvijek prisutno iskušenje oholosti, iskušenje da Boga uzmemo za ruku i objasnimo mu kako će stvari biti. „Slušaj, Bože, imam jedan problem, a ti ćeš mi tako i tako pomoći da ga riješim.” Ambicija vam obećava kontrolu, i molitvu pretvara u poslovne pregovore. „Dat ću ti malo moralnoga življenja, nekoliko djela ljubavi i nekoliko minuta molitve ako mi Ti dadneš…” Ta strategija nije uspjela Šaulu, a nitko se od tada nije pohvalio da ga je poslužila.

Strpljivost dolazi na red kada se suočimo s drugim privlačnim iskušenjem – trijumfalizmom. Počnimo priznajući da je razlučivanje Božje volje među dvosmislenostima života veoma naporno. Sveti papa Ivan Pavao II. govorio je o „težini pri srcu” koju je Marija osjećala živeći u intimnosti s otajstvom njezina Sina. Zar ne želimo da Gospodin malo pojasni stvari?

Gospodin se mnogo puta činio da šuti, ili se pak nama činilo da šuti. Trijumfalizam, suprotno tome, kaže: „Pa, ako On ništa ne govori, vrijeme je da se nešto napravi.” Ovo je jako teška stvar za nas koji volimo odmah vidjeti rezultate, vidjeti da ima napretka i da su problemi riješeni. No to je, po riječima pape Franje, „koka-kolizacija” vjere. Mi, u biti, često bježimo od križa. No križ je suprotnost učinkovitoga planiranja i uspješnoga, strateškoga rješavanja problema. Marija je bila tamo, bila je jedna od rijetkih koja je znala kako podnijeti tišinu. On je trebao biti velik, biti Gospodin koji je zasjesti na prijestolje Davidovo, a evo sada je tu, pribijen na križ. Kakav je to trijumf? Gospodin ima svoje načine, i Marija je povjerovala.

Dakle, molitva nije ništa više i ništa manje od toga da stanemo i suočimo se s Bogom licem u lice. On nam ne nudi ništa više i ništa manje nego samoga Boga. On doista sluša. On doista djeluje. On vas doista preobražava. On je doista pobijedio ovaj svijet. No, On je sve to učinio na svoj vlastiti način, i mi smo pozvani naučiti jednu logiku drugačiju od svoje vlastite.

Izvor: Catholic LinkPrijevod: Ana Naletilić

Članak je preveden i objavljen uz dopuštenje nositelja prava. Sva prava pridržana.