PROMIŠLJANJE JOHNA LENNOXA O DVIJE KRUNE
Kristova kruna i koronavirus – ili kako bi pandemija mogla poslužiti dobroj svrsi
Bol i patnja neizbježni su u svijetu narušenu i oštećenu posljedicama ljudskoga grijeha. Možda smo se skrivali od te činjenice sve dok koronavirus nije počeo bjesnjeti svijetom.
Dakle, kršćanin nije osoba koja je riješila problem patnje, nego osoba koja je zavoljela i povjerovala Bogu koji je patio za nju.
Kako nam to onda može pomoći nositi se s katastrofama i pandemijama?
Koronavirus je dobio naziv po tome što nalikuje kruni (lat. corona). Kruna je simbol moći i autoriteta – a ovaj virus zbilja ima golemu moć nad nama ljudima. Nevidljiv je golom oku, a sjetite se na što je sve milijune ljudi – milijarde, zapravo – natjerao da čine, odnosno da ne čine.
Također nas sili da razmišljamo o svojoj ranjivosti. Lako je zaboraviti da smo mi ljudi smrtni. Koronavirus je dokaz nereda u našem odnosu prema stvorenom i u odnosu stvorenoga prema nama; i ujedno pokazuje da to nije slučajnost.
No možemo naći nadu u drugoj coroni: trnovoj kruni koju su prilikom suđenja Isusu nabili na glavu, prije nego što su ga pogubili.
Ta nam corona pokazuje koliko je dubok rascjep između stvorenja i Stvoritelja. Zemlja je Božje stvorenje, ne naše. Mi nismo njezini vlasnici, iako to želimo biti. Mi smo samo stanovnici i upravitelji, i to manjkavi – mnogi od nas zabrljali su u vlastitom životu, pa čak i u životima drugih ljudi, a da i ne govorimo o tome što smo učinili planetu. Ne mogu postojati dva raja za ljude: jedan raj zajedništva s Bogom, a drugi bez njega. Koronavirus munjevitom brzinom razbija iluziju da možemo izgraditi savršenstvo na zemlji – a naše prvotno bezvoljne, čak i neobično samodopadne reakcije promeće u pravi strah, frustraciju i srdžbu.
Bol i patnja neizbježni su u svijetu narušenu i oštećenu posljedicama ljudskoga grijeha. Možda smo se skrivali od te činjenice sve dok koronavirus nije počeo bjesnjeti svijetom. Sada je više ne možemo ignorirati niti možemo zanemariti velika pitanja o životu i smrti koja nam se nameću. Evo što kaže C. S. Lewis:
„Čovjek [je] sposoban ignorirati čak i užitak. Bol, nasuprot tome, od nas traži da joj posvetimo svu svoju pozornost. Bog nam šapće u našim užitcima, progovara nam u našoj savjesti, ali viče u našoj boli. Ona je njegov megafon kojim budi gluhi svijet.“ 1
Možda bi koronavirus mogao poslužiti kao veliki megafon koji će nas podsjetiti na konačnu statistiku: svaki čovjek umire. Ako nas to potakne da se okrenemo Bogu kojega smo možda godinama ignorirali, a koji je nosio trnovu krunu zato da nas vrati u odnos sa sobom i uvede nas u novi, netaknuti svijet onkraj smrti, onda će koronavirus, unatoč metežu koji je izazvao, poslužiti vrlo dobroj svrsi.
Gornji tekst izvadak je iz knjige Johna C. Lennoxa “Gdje je Bog u doba koronavirusa?”. Dopuštenje izdavača za prenošenje teksta iz knjige je ekskluzivno i vrijedi isključivo za portal bitno.net. Više o knjizi možete saznati na linku ovdje.