PISMO LIJEČNICIMA

Papa citirao Katekizam o eutanaziji, a hrvatski mediji to nazvali revolucionarnim

Jesu li Papine riječi doista revolucinarne?

“Nekorištenje ili prekid nerazmjernih mjera, znači izbjegavanje prerevnog liječenja – s etičkog stajališta, to je posve nešto drugo od eutanazije, koja je uvijek pogrešna, jer je cilj eutanazije okončati život i usmrtiti”, napisao je papa Franjo u pismu sudionicima europskog regionalnog susreta Svjetske medicinske organizacije, koji se ovih dana održava u Vatikanu, a na kojoj će se raspravljati o pitanju kraja života.

Spomenuta izjava kojom je papa Franjo napravio distinkciju između namjernog oduzimanja života i prihvaćanja neminovne smrti, a koja zrcali stoljetni nauk Crkve, podignula je pravu buru u nekim hrvatskim medijima koji su je čak prozvali “revolucionarnom”.

Međutim Papa je samo citirao Katekizam Katoličke Crkve, u kojem se osuđuje eutanazija, ali se također ne opravdava “prerevno liječenje” pacijenata u terminalnoj fazi bolesti.

Tako KKC u točki 2278 kaže:

“Prekid medicinskih postupaka, tegotnih, pogibeljnih, izvanrednih ili gledom na očekivani ishod nesrazmjernih, može biti zakonit. U tom je slučaju riječ o odustajanju od ‘terapeutske upornosti’. Time se ne želi izazvati smrt; prihvaća se činjenica da je nije moguće spriječiti. Odluku treba donijeti bolesnik, ako je kompetentan i sposoban ili, kad nije tako, oni koji na to imaju zakonsko pravo, uvijek poštujući razumnu volju i zakoniti bolesnikov probitak.”

Kako se ta točka ne bi zloupotrebljavala i krivo tumačila, autori Katekizma dalje dodaju:

“I onda kad se cijeni da je smrt neizbježna, ne može zakonito biti prekinuto liječenje koje se redovito pruža bolesnoj osobi. Upotreba analgetika, sredstava za ublaženje patnji umirućemu, makar uz opasnost da mu se skrate dani, može biti moralno u skladu s ljudskim dostojanstvom, ako se smrt ne želi ni kao cilj ni kao sredstvo, nego se samo predviđa i prihvaća kao neizbježna. Palijativno liječenje (olakšanje boli) je povlašten oblik nesebične ljubavi. U to ime, treba ga poticati.”

U svom pismu liječnicima Papa je priznao kako je često teško odrediti ispravan način djelovanja u sve složenijim slučajevima.

“Mora postojati pažljivo razlučivanje koje će uzeti u obzir moralni objekt, okolnosti i namjere onih uključenih”, napomenuo je Papa, uputivši na tradicionalna mjerila moralne teologije za procjenu ljudskoga djelovanja te naglasivši kako u tom procesu pacijent treba imati glavnu ulogu.

Za razliku od “revolucionarnog” tumačenja nekih hrvatskih medija, Papin cilj je zapravo bio potaknuti članove regionalnog susreta Svjetske medicinske organizacije na veće poštovanje života u svim aspektima.

Sveti je Otac tako istaknuo problem rastuće nejednakosti u zdravstvenoj skrbi u svijetu, osobito u bogatijim zemljama gdje, prema njegovim riječima, “mogućnosti za zdravstvenu njegu često ovise više o ekonomskim resursima negoli o stvarnoj potrebi liječenja”.

Papa je na kraju zaključio kako je dužnost države štititi dostojanstvo svake ljudske osobe, a pogotovo onih najranjivijih.

*Preporučujemo: [KVIZ ISTINE] Poznaješ li papu Franju ili su te mediji zaveli? Provjeri!

Tino Krvavica | Bitno.net

Objavljeno: 17. studenoga 2017.

Možda vam se svidi