AFRIČKI GLASOVI NA SINODI

Afrički biskupi postaju sve važniji glas na Sinodi o mladima i upozoravaju: Mnogi zapadni biskupi žele zadovoljiti medije

“Vidite, bojim se jedne stvari, osobito s obzirom na Crkvu na Zapadu. Čini se kako je gotovo svaki biskup iznimno osjetljiv na ono što mediji govore o njemu tijekom Sinode te ne žele stvarati neprijatelje prije povratka u svoje zemlje. Spremni su zauzeti neke iznimno fluidne stavove kako bi im mediji aplaudirali”

Sinoda o mladima koja je tijekom ovog mjeseca okupila biskupe i kardinale u Vatikanu polako se približava svome kraju, no, za razliku od prethodne dvije sinode (o obitelji), za sada protječe bez velikih kontroverzi i rasprava.

Nekoliko je, međutim, točaka koje brojni prelati u svojim izlaganjima i intervjuima ističu: kolegijalnost među biskupima, seksualnost (uključujući zločine seksualnih zlostavljanja od strane pripadnika Crkve) te različita iskustva koja donose sudionici sa suprotnih strana zemaljske kugle.

Tekst nastavlja ispod oglasa

Važan glas u raspravama tako je postao “afrički blok” o kojem je, u intervjuu za National Catholic Register, progovorio kamerunski biskup Andrew Nkea Fuanya.

“Smatram da Sinoda ide u dobrom smjeru”, izjavio je Fuanya istaknuvši pritom kako je ovo prva sinoda na kojoj sudjeluje.

“Vidio sam bogatstvo Crkve sa svih pet kontinenata – različite ideje, različite pozadine, pokazuju bogatstvo Crkve.”

“Također, postoje neke poruke koje se trebaju globalno uputiti mladima. No, postoje i druge teme o kojima treba govoriti mladima s obzirom na njihove pozadine i kontinente s kojih dolaze. Na primjer, kad sam prezentirao svoj govor, govorio sam o prisutnosti mladih u Crkvi. Na Zapadu, crkve su prazne, no u mojoj biskupiji crkve su (pre)pune.”

U razgovoru s Edwardom Pentinom, kamerunski je biskup istaknuo kako cilj afričkih prelata “nije formirati grupu za pritisak ili sindikat” koji će se boriti za njihova prava, već “kako bi se pozadina naše kulture odrazila na Sinodi”.

“Ne želimo da ovdje prođu odluke koje naše zajednice ne mogu prihvatiti.”

Jedan od utjecajnijih afričkih glasova je i južnoafrički kardinal Wilfrid Napier koji je na konferenciji za medije poručio kako je jedan od problema “eurocentričnost” radnog dokumenta (Instrumentum Laboris) Sinode (dokument je, do sada, “najkontroverzniji” dio ovogodišnjeg okupljanja katoličkih prelata, s obzirom da se u njemu koristi izraz “LGBT mladi”, izraz koji Crkva nije prije koristila, a koji su i neki biskupi kritizirali).

Napier je, poput biskupa Fuanya, istaknuo činjenicu kako mladi u Africi, za razliku od njihovih zapadnih vršnjaka, rješenje svojih problema traže “u Isusu i Crkvi”. No, također se osvrnuo i na ekonomske i društvene probleme koji muče mlade Afrikance, poput eksploatacije rudnika, uništavanje prašuma i okoliša, obrazovanja te emigracije.

I dok je pitanje migranata iznimno prisutno na Sinodi, južnoafrički kardinal ističe kako je zanemarena činjenica da je upravo Afrika ta koja gubi mnoge od svojih najboljih mladih ljudi.

Slično tvrdi i biskup Andrew Nkea Fuanya.

“Problem koji imamo u Africi je da kad se crkve zatvore mladi nemaju kamo ići. Nemaju posla, nemaju pravi dom, nemaju dobro obrazovanje. Oni koji su bolesni nemaju zdravstvenu skrb. I zbog toga što te stvari nedostaju, svi pokušavaju otići. To su problemi s kojima se suočavam. Moj problem nisu prazne crkve.”

Dotaknuvši se pitanja pojma “LGBT” u sinodskim dokumentima, Fuanya je istaknuo da u Crkvi “ne treba davati legitimitet nečemu što nije univerzalni problem”.

“Ako se vratim u Kamerun i objavim: Moramo se pastoralno brinuti za LGBT, 99 posto mladih pitalo bi me što je to.”

“Ne mislim da će ijedan afrički biskup dati glas članku koji sadrži izraz LGBT. Mi (afrički biskupi u njegovoj radnoj skupini, op. a.) nećemo glasovati za to. U grupi smo poručili da ako netko želi razgovarati o homoseksualnosti, neka se referira na taj i taj članak Katekizma Katoličke Crkve.”

Tekst nastavlja ispod oglasa

U tom je smislu kamerunski prelat upozorio i kako neki biskupi previše brinu o slici koju mediji stvaraju o njima zbog čega su spremni činiti kompromise oko nauka Katoličke Crkve.

“Vidite, bojim se jedne stvari, osobito s obzirom na Crkvu na Zapadu. Čini se kako je gotovo svaki biskup iznimno osjetljiv na ono što mediji govore o njemu tijekom Sinode te ne žele stvarati neprijatelje prije povratka u svoje zemlje. Spremni su zauzeti neke iznimno fluidne stavove kako bi im mediji aplaudirali”, istaknuo je Fuanya, dodavši: “Ako trebamo ugroziti istinu, onda Sinoda nema smisla, nismo ni trebali ovamo dolaziti.”

Na razvodnjavanje nauka tijekom Sinode upozorio je i afrički kardinal s najvišom funkcijom u Crkvi, prefekt Kongregacije za bogoštovlje, Robert Sarah.

On je također istaknuo “manjak jasnoće u objašnjavanju Nauka” kod nekih crkvenih prelata, poručivši kako to, prema njegovu mišljenju zahtijeva “duboki ispit savjesti”.

Obraćajući se 16. listopada sudionicima Sinode, istaknuo je kako bi Crkva i njezini predstavnici trebali “hrabro propovijedati kršćanski ideal u skladu s katoličkim moralnim naukom, a ne razvodnjavati ga skrivajući istinu kako bi privukli mlade ljude u krilo Crkve”.

U svome je obraćanju spomenuo i prispodobu iz Evanđelja u kojoj Isus bogatome mladiću govori da proda sve i ide za njim, kako bi stekao vječni život.

“Isus nije snizio zahtjeve svog poziva”, podsjetio je Sarah, te ustvrdio da to ne bi trebala činiti ni Crkva, koja ima dužnost slijediti njegov primjer.

Biskup Fuanya istaknuo je, pak, kako u slučaju da završni dokument Sinode ne istakne probleme s kojima se susreće Afrika, neće dati svoj glas za njegovo prihvaćanje.

“Ako mi (afrički biskupi, op. a.) stanemo kao blok, osobito u aspektima koji su suprotni Evanđelju, neće imati potrebne dvije trećine (za izglasavanje završnog dokumenta, op. a.)”, izjavio je, dodavši kako se Sinoda uopće nije osvrnula na pitanja kontracepcije te problem niskog fertiliteta u Europi.

“To su važne stvari, i usuđujem se reći, osobito s obzirom na islamsku invaziju. Ako pogledate kroz povijest, gdje god je Crkva zaspala i udaljila se od Evanđelja, islam je to iskoristio i došao. To je ono što vidimo u Europi, da Crkva spava, a islam nadire.”

“Europa se islamizira, a to će utjecati i na Afriku”, zaključio je kamerunski biskup.

Tino Krvavica | Bitno.net


Podržite naš rad članstvom u Klubu prijatelja! Doznajte više na ovom linku!

Objavljeno: 25. listopada 2018.

Ovaj članak objavljen je u sklopu projekta Vjersko informiranje koji je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Možda vam se svidi